تغییر ظاهر یک محله قدیمی با مشارکت مردم

مسئولان شهر بوئنوس آیرس آرژانتین با نوسازی و بهسازی محله‌های قدیمی balvanera  و Almagro  به آن رنگ و جلوه‌ای تازه بخشیدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این پروژه حاصل مشارکت و تعامل شهروندان، اعضای شورای منطقه و سازمان توسعه شهری است که طی آن فضای عمومی سبز بیشتری در این ناحیه ایجاد شد و ساختمان‌های قدیمی منطقه نیز به محیط های فرهنگی تغییر کاربری داد. این دو محله از نظر معیار استاندارد فضای سبز شهری به ازای هر شهروند، امتیازات پایینی داشتند و تقریبا دچار رکود شهری شده بودند به همین علت شهروندان با همکاری یکدیگر و نهادهای شهرداری اقدام به تغییر ظاهر آن‌ها کردند.

شهروندان در این محله‌ها با انجام فعالیت‌های گروهی حتی توانستند گیاهان بومی منطقه را برای احیای فضای سبز این منطقه بکارند تا فضای دلپذیری در ناحیه به وجود آید. نکته جالب در مورد فضای سبز پنج هزارو ۵۰۰ متر مربعی، کشت گیاهان دارویی و  ۵۵ درخت خاص این منطقه بود. ایجاد کتابخانه، گلخانه، زمین بازی، محوطه اسکیت، سالن آمفی تئاتر، سالن ورزشی و مجموعه ادارات چندمنظوره از جمله اقدامات بهسازی این منطقه بود که با همکاری دوسویه مردم و نهادهای شهرداری صورت گرفت.

برای ساماندهی محیط فرهنگی در نظر گرفته شده در این منطقه، مجموعه‌ای از حیاط های مجزا برای تقسیم فضا به سه قسمت ایجاد شد تا در آن‌ها فعالیت‎‌های مستقل و متفاوتی انجام شود. این محیط تاریخی به گونه‌ای تغییر داده شده که هم فضای روباز دارد و هم شامل فضای سربسته دارای سقف بلند می‌شود و به این ترتیب نیازهای متفاوت فرهنگی، اجتماعی و اداری شهروندان متناسب با شرایط برآورده می‌شود.

کد خبر 404343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.