اجرای پروژه مطالعاتی برای پایدارسازی گود برداری در شهر قم

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم از اجرای پروژه مطالعاتی برای پایدارسازی گود برداری در شهر قم خبر داد.

به گزارش ایمنا، همایون یزدان پناه با اشاره به انجام مطالعات و پژوهش های مختلف در راستای بهبود عملکرد شهرداری، اظهار کرد: گروه پژوهش شهرداری قم، قرارداد مطالعات «بررسی استفاده از راد های خودحفار در گودبرداری خاک های ریزشی به روش میخکوبی و انکراژ و ارائه روش طراحی و اجرا در شهرداری قم» را به امضاء رساند.

وی با تاکید بر اینکه این پژوهش به درخواست اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم، با دانشگاه قم منعقد شده است، افزود: هدف از انجام این پژوهش معرفی روش‌های پایدارسازی گودبرداری ممکن و مناسب با در نظر گرفتن شرایط و بافت شهری کلانشهر قم، معرفی و تبیین روش راد خودحفار در اجرای سازه نگهبان‌های موسوم به دوخت به پشت، به عنوان روشی کارآمد و ارزان در رفع مشکلات بنیانی و ایمنی در پروژه‌های با خاک‌های نرم و ریزشی و... و مقایسه هزینه و زمان اجرای این روش نسبت به دیگر روش‌های ممکن است.

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم همچنین ارائه دستورالعمل طراحی رادهای خود حفار- خود تزریق به عنوان نیل و انکر برای پایدارسازی گودبرداری در صنعت ساختمان و ارائه دستور العمل ایمنی، اجرا و کنترل کیفی، نیلینگ و انکراژ با استفاده از رادهای خود حفار- خود تزریق را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد.

وی گفت: مدت زمان این پژوهش ۶شش ماه است و تنی چند از اساتید دانشگاه قم به عنوان عوامل کلیدی این طرح پژوهشی از نیمه دوم آذرماه ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده اند.

کد خبر 404327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.