بخشودگی جرایم بیش از ۳ هزار کارفرما در اصفهان

معاون بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: پنج هزار و ۶۶ درخواست از کارفرمایان اخذ شد که از این تعداد سه هزار و ۷۴۸ مورد آنها واجد شرایط بخشودگی بودند و میزان بخشودگی جرایم این کارفرمایان شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

عبدالرسول آقاهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بیمه بخشودگی، اظهار کرد: مهلت طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان تا شهریورماه ۹۸ بوده است که درخواست کارگاه‌هایی که تا اسفندماه ۹۶ دارای بدهی بودند و شرایط بحران برای آنها تعریف شده بود گرفته و به موارد آنها رسیدگی شد.

وی در خصوص آمار درخواست‌های طرح بخشودگی جرایم، افزود: پنج هزار و ۶۶ درخواست از کارفرمایان اخذ شد که از این تعداد سه هزار و ۷۴۸ مورد آنها واجد شرایط بخشودگی بودند و میزان بخشودگی جرایم این کارفرمایان شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که این تعداد تا پایان اسفند ۹۶ بدهی داشتند.

معاون بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بخشودگی جرایم در حال حاضر برای کارفرمایان نداریم، تصریح کرد: اگر کارفرمایی شرایط پرداخت حق بیمه نیروهای خود را ندارد در این با آنها مساعدت لازم انجام می‌شود.

تقسیط حق بیمه برای کارفرمایانی که توان پرداخت  ندارند

وی در خصوص فرار بیمه‌ای، گفت: فرار بیمه‌ای بیشتر در بحث دستمزدهای واقعی اتفاق می‌افتد یا کسانی که در جایی کار می‌کنند اما کارفرما حق و حقوق آنها را به بیمه پرداخت نمی‌کند که اطلاع دقیقی از این افراد نیست.

آقاهادی در تشریح این امر گفت: فرار بیمه‌ای بیشتر به دلیل عدم واریز حق بیمه در کارگاه‌هایی است که توان پرداخت حق بیمه ندارند و این کارفرمایان می‌توانند مراجعه و بخشی از حق بیمه را واریز کنند تا بخش دیگر برای آنها تقسیط شود.

آقاهادی در خصوص نظارت‌ها و بازرسی دفاتر قانونی کارفرمایان، اظهار کرد: کارگروه‌هایی بر اساس وظایف تعریف شده برای آنها از دفاتر قانونی شرکت‌ها و کارگاه‌های مشمول زیر ۵۰ نفر بازدید و صورت برداری می‌کنند و اگر اختلافی بین لیست‌های ارسالی کارفرما و صورت بازرسی‌ بازرسان ما باشد به این امور رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص چگونگی اطلاع دهی کارگران در مورد عدم بیمه شدن آنها توسط کارفرما، گفت: در زمانی که افراد در حال اشتغال هستند باید به ادارت کل یا شعب مختلف مراجعه و درخواست لازم را و گزارش فعالیت خود را بدهند تا پس از آن بازرسی لازم از واحد مذکور انجام شود و حتی به صورت غیرحضوری هم در سایت تامین اجتماعی درخواست بدهند بازرسان به محل موردنظر اعزام می‌شوند.

کد خبر 404323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.