سوخت وانت بارها بر اساس پیمایش اختصاص می‌یابد

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه سوخت وانت بارها بر اساس پیمایش اختصاص می‌یابد، گفت: براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل هرگونه فعالیت در زمینه حمل ونقل جاده ای برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل (بارنامه) است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، علیرضا جعفری با اشاره به تصمیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، اظهار کرد: در این راستا دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری تدوین و شرایط برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان تسهیل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل(بارنامه) صورت می گیرد، لذا همه رانندگان و مالکان وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری باید جهت دریافت بارنامه نسبت به اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام کنند.

جعفری ادامه داد: در ماه جاری بنا بر اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و حسب تصمیمات متخذه در کارگروه مربوطه برای وانت بارهای کم مصرف ۳۰۰ لیتر و پرمصرف ۴۰۰ لیتر به صورت علی الحساب تخصیص داده شد.

به گفته این مقام مسئول، در صورتی که وانت بارهای بین شهری نسبت به دریافت اسناد حمل (بارنامه) اقدام نکنند با کاهش سهمیه مواجه خواهند شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان درباره نحوه ثبت رانندگانی که تاکنون کارت هوشمند دریافت نکرده اند، گفت: رانندگان باید به مراکز مجاز ثبت‌نام در سراسر کشور مراجعه و نسبت به اخذ آن اقدام کنند.

جعفری تصریح کرد: متقاضیان برای اطلاع از نشانی مراکز ثبت نام و مدارک مورد نیاز می توانند به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و  ادارات شهرستانهای استان و همچنین سایت سازمان به نشانی www.rmto.ir  مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان مشمول پس از ثبت نام و دریافت رسید کارت می توانند برای اخذ بارنامه به همه شرکت‌های حمل و نقل کالا در سراسر کشور مراجعه کنند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، به کلیه رانندگان و مالکین وانت بار های بین شهری توصیه کرد هرچه سری‌عتر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا در ماه‌های آتی از بابت فعالیت حمل و نقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشکل نشوند.

کد خبر 404309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.