کلید قصر استراماچونی در دستان کاپیتان سابق

پس از استقلالی که شرایط مساعدی نداشت و استراماچونی به قصر تبدیل کرد، حالا وظیفه مجیدی است تا از اثر مرد ایتالیایی حفاظت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آن سالی که استقلال پرمهره‌ پرویز مظلومی با شش امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول نیم فصل را تمام کرد، هیچکس فکرش را نمی کرد که مدعی اصلی قهرمانی در آخر فصل در کسب جام ناکام شود.‌ اما عوامل مختلفی باعث شد تا تیم پرویز مظلومی فاتح لیگ نشود.

مصدومیت های طولانی مدت جباری و آندو و کیانوش رحمتی و رفتن کرار و ولیدعلی شیرازه‌ تیم خوب آن زمان رو از هم پاشید و کار این تیم را سخت کرد. اما اگر از طرفداران استقلال بپرسند که مهمترین عامل ناکامی استقلال چه بود،‌ مطمئنا همه جدایی فرهاد مجیدی را عنوان می کنند، مردی که با بهانه‌ مشکلات خانوادگی تیم را ترک کرد تا جای خالیش به عنوان یک مهاجم گلزن در تیم احساس شود.

در این سال‌ها فرهاد مجیدی تصمیمات عجیب کم نگرفته، نمونه‌اش خداحافظی از فوتبال بود که به یکباره و در استادیومی خالی از تماشاگر مقابل مس کرمان اتفاق افتاد. بعد از بازگشتش به عنوان کمک مربی در کنار شفر همه امیدوار بودند که بعد از چندسال، فرهادی موفق و باتجربه را روی نیمکت ببینند، اما انگار مجیدی عجول‌تر از آن بود که بخواهد مدت زمان زیادی را در کنار کسی باشد.

کسی که امیدوار بود سکان هدایت استقلال بعد از شفر به او برسد، بعد از اینکه دید حتی در کنار مرد ایتالیایی هم جایی برایش نیست، خیلی زود و شتاب زده به پیشنهاد تیم ملی امید جواب مثبت داد تا به آرزوی نفر اول بودن خودش جامه‌ عمل بپوشاند. تصمیمی که خیلی زود از آن پشیمان شد و دید که نمی تواند در آن جو کار کند.

فرهاد حالا دوباره سرمربی تیم محبوبش شده و تحت حمایت فتح‌الله زاده عضو هیئت مدیره و مدیرعامل احتمالی باشگاه قرار دارد. فرهاد قرارداد یکساله با آبی ها منعقد کرده است. اما آیا واقعا الان موقع مناسبی برای نشستن روی نیمکت داغ آزادی بود؟

خیلی از طرفداران استقلال به اسطوره‌شان پیشنهاد کردند که به این در باغ سبز اعتماد نکند. نه فقط برای فرهاد بلکه برای هیچکدام دیگر از پیشکسوتان استقلال نمی توان حدس زد که فرصت خوبی برای آمدن بود یا خیر.

در صورت قهرمانی با این تیم همه ‌چیز به پای زحمات استراماچونی نوشته می شود و اما در صورت شکست، بار تمام ناکامی ها بر روی دوش سرمربی جدید خواهد افتاد. استقلالی‌ها که به شدت از دست مدیران باشگاه عصبانی هستند، از مجیدی خواستند که قربانی بازی هیئت مدیره نشود، اعتبار و آبرویی که بارها با آن قمار کرد و این بار دیگر به طور کامل نسوزاند. ولی هر چه که بود مجیدی سرمربی آبی ها است و هواداران برای حمایت از تیمشان باید از سرمربی جدید حمایت کنند.

استقلالی ها انتظار داشتند بعد از آن ویرانه‌ای که استراما به قصر باشکوه تبدیل کرده بود و با سیستم ۳.۵.۲ ایتالیایی فوتبال چشم نواز و بردهای پرگل به نمایش می‌گذاشت، به دست یک فرد با تجربه تر سپرده شود. بعد از منتفی شدن حضور آندره‌آ، علی خطیر معاون سابق استقلال با جیانی دی‌بیاسی به توافق رسیده بود و این مربی درحالی که آماده سفر به تهران بود با روبینیو فوق ستاره سابق برزیلی ها هم برای حضور در تهران توافق کرده بود.

اما روبینیو مصاحبه کرد و گفت نمی دانم چه شد که همه چیز کنسل شد. دوست داشتم جو ورزشگاه آزادی را که همه از آن تعریف می کنند، تجربه کنم. از آن سمت هم خبرنگاران ایتالیایی در مورد عدم حضور دی‌بیاسی نوشتند و وزارت ورزش مخالف حضور او بود.

مجیدی که سابقه مربیگری ندارد، کار سختی در آسیا و لیگ برای جمع کردن استقلال آماده‌ استرا دارد. اما هواداران تیم آبی ناچار هستند برای رسیدن به موفقیت از فرد انتخاب شده وزارت و مدیران باشگاه حمایت کنند.

کد خبر 404293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.