واکنش مقامات آمریکایی در پی توییت تهدیدآمیز ترامپ

مقامات رسمی آمریکا در پی انتشار توییت‌های تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران مبنی بر هدف قرار دادن ۵۲ منطقه حساس و مهم ایران به نشانه ۵۲ گروگان آمریکایی در زمان تسخیر لانه جاسوسی، واکنش‌های مخالفی نشان دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جو بایدن، معاون رییس جمهوری در زمان باراک اوباما در واکنش به توییت تهدیدآمیز ترامپ، به شدت او را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هیچ رییس جمهوری حق ندارد کشوری را وارد جنگ کند مگر با رضایت آگاهانه ملت؛ در حال حاضر هم ما نمی دانیم که در سر این مرد (ترامپ) چه می گذرد."

بایدن در حالی که در بیرون از هتل خود در آیووا سخنرانی کوتاهی در این رابطه می‌کرد ادامه داد: "از نظر من ترامپ دچار خشم طوفان توییتری خودش شده که بسیار خطرناک و غیر مسئولانه است. من نمی دانم که او با هیچ یک از متحدان ما هماهنگی داشته است یا خیر. حتی نمی‌دانم حمایتی از سوی ژنرال‌ها و تیم امنیت ملی خود دارد یا خیر. ترامپ مردی است که خودش هم نمی‌داند می‌خواهد چه کار کند."

الیزابت وارن سناتور آمریکایی نیز در واکنش به توییت ترامپ نوشت: ترامپ با این توییت در واقع تهدید به جنایات جنگی را رقم زده است. ما در جنگ با ایران نیستیم. آمریکایی ها نمی‌خواهند جنگی با ایران داشته باشند. نباید جنگی را با ایران آغاز کنید. تهدیدات شما نیروهای نظامی و دیپلمات‌های ما را در خطر بزرگ‌تری قرار می‌ ‌دهد. تمامش کنید!"

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌ای در روز شنبه گفت: درگیری نظامی تحریک‌آمیز، تشدید کننده و نامتناسب دولت ترامپ، نیروهای نظامی، دیپلمات‌ها، شهروندان آمریکایی و متحدان ما را در خطر قرار می‌دهد.

این اقدام خصمانه بدون مجوز "اجازهٔ استفاده از نیروی نظامی علیه تروریست‌ها (AUMF)"، بدون مشورت کنگره و بدون ارائه و توضیح راهبردی روشن و قانونی برای کنگره یا عموم، علیه ایران صورت گرفت.

کد خبر 404291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.