۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
در آسمان شهر بدرخشید

زمان ثبت نام در جشنواره "منظومه ستارگان درخشان" تا ۲۰ دی ماه تمدید شد.

به گزارش ایمنا، رییس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: اصفهان میزبان جشنواره "منظومه ستارگان درخشان" بوده، جشنواره‌ای که قرار است در آن نوجوانان اصفهانی، با هر توانایی، راه ستاره‌شدن را پیدا کنند.

سید صالح خشوعی افزود: از آنجایی که نوجوانان و جوانان ما تعریف درستی از ستاره یا قهرمان در زندگی خود ندارند، دراین جشنواره قرار است ستاره شدن و ستاره بودن معنا شود، به این معنا که ستاره شدن الزاما به هر قیمتی مشهور شدن و سلبریتی بودن نیست.

وی با بیان اینکه هدف این برنامه استعدادیابی نیست ادامه داد: در کشور ما جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف استعدادیابی برگزار می‌شود، اما ما در این جشنواره به دنبال توانایی و استعداد خاص نیستیم، بلکه به دنبال انگیزه نوجوانان هستیم، چرا که اگر توانایی توأم با علاقه و انگیزه نباشد، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. در بسیاری از موارد نوجوان ما نمی‌تواند شناخت درستی از آنچه هست به دیگران ارائه دهد، در این جشنواره قصد داریم نوجوانان را هدایت کنیم تا بتوانند شناخت درستی از خود پیدا کرده و خود را براساس آن شناخت به دیگران معرفی کنند. به عبارتی نوجوان به دنبال هویت می گردد و ما بستر را فراهم کردیم تا بتواند هویت خود را در یکی از ۱۳ عنوانی که اعلام شده تعریف کند.

رییس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: در ابتدای کار نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال با ورود به سایت Manzoomeisf.ir در فرم ثبت‌نام، اطلاعات خود را وارد می‌کنند و سپس از بین  ۱۳ رشته با عنوان‌های کسب‌وکار، ابداع و اختراع، هنرهای نمایشی، ادبیات فارسی، هنرهای تجسمی و شهری، آیینی و مذهبی، رسانه، ورزش و تربیت‌بدنی، مدیریت، موسیقی بومی و ملی، اجتماعی و مدنی، صنایع دستی وافراد دارای معلولیت کنشگر و هنرآفرین یکی را انتخاب می‌کنند. پس از درج اطلاعات و انتخاب یکی از رشته‌ها، نوجوانان باید چند سطری درباره خود و اهدافی که در آینده دارند، بنویسند. پس از آنکه نوجوان در فرم اولیه ثبت‌نام، شناختی از خود ارائه داد، درست‌ترین و کامل‌ترین شناخت‌ها برای مرحله دوم انتخاب می‌شود.

خشوعی ادامه داد: در این مرحله از آنها سوال می شود که در راستای رشته انتخابی و برحسب توانایی خود برای "خوشحالی مردم" چه ایده‌ای دارند و یا چه قولی می‌دهند. در این مرحله داورها قول ها و ایده ها را بررسی می کنند و برای هر رشته بهترین قول یا ایده را انتخاب می کنند. قصد داریم در صورت امکان کارگاه‌هایی برای نوجوانان منتخب، برگزار کنیم تا بتوانند در زمینه ایده‌ای که داده اند، خود را محک بزنند، همچنین داوران و مربیان در این کارگاه ها به آنها کمک می‌کنند که روی ایده‌ها و قول‌های خود کار کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند، گفت: قهرمان‌های اصلی این سرزمین از بزرگترین سرمایه خود که همان جانشان بود، گذشتند تا به مهم‌ترین آرمان که همان "خوشحالی مردم" و آسایش و امنیت آنهاست، دست یابند و این همان پاسخ معمای ماست، که راه ستاره شدن چیست و مسیر ستاره شدن از کجا می گذرد؟ به عبارتی ما و نوجوانان به این نتیجه خواهیم رسید که راه ستاره شدن همان تلاش و مشارکت اجتماعی در راستای خوشحالی مردم است. پس از جمع‌آوری ایده‌ها و قول‌ها، بهترین‌ها در هر رشته انتخاب می‌شوند و در نهایت مدالی توسط قهرمان‌های ایثار و شهادت کشور که هر کدام در یکی از ۱۳ عنوان اعلامی در جشنواره دستی بر آتش داشتند، به آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان ثبت نام در این  جشنواره تا ۲۰ دی ماه تمدید شد، خاطرنشان کرد: بعد از آن نوجوانان از ۲۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن ماه فرصت دارند ایده ای برای خوشحال کردن مردم بدهند همچنین داوری این طرح ها تا ۲۲ اسفند ماه انجام می شود.

کد خبر 404289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.