اجتناب و کاهش تولید پسماند، سرفصل آموزش‌ها در اصفهان

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به سیاست‌های آموزشی در راستای مدیریت بهینه پسماند، گفت: در راستای فعالیت‌های آموزشی خود، رویکرد خود را ارتقاء داده‌ایم و تولیدات و اقدامات خود را بر سطوح متعالی متمرکز کرده‌ایم.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: این هرم را به عنوان نقشه راه خود قرار داده‌ایم که در این راستا تغییر نگرش نسبت به پسماندها در رأس آن قرار دارد تا فکر و رویکرد شهروندان اصلاح شود.

وی افزود: دومین رویکرد اولویت دار در این هرم اجتناب است و باید تمام فرآیندها و فعالیت‌ها به سمتی هدایت شود که از تولید پسماند جلوگیری شود که این خود نیازمند تغییر نگرش است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه دیگر رویکردهایی که در مسیر آموزش مورد تأکید است، عنوان کرد: کاهش تولید پسماند، بازمصرف، دوباره شارژ کردن، تغییر کاربری و تعمیر کردن از جمله دیگر سطوح این هرم است که هر کدام به اقتضای شرایط و اقلام مورد استفاده شهروند قابل اجرا است و در صدد آن هستیم تا در قالب تکنیک‌ها و ابزارهای متنوع آموزشی، هر کدام از این موارد را به شهروندان تفیهم کنیم.

وی با اشاره به تهیه و طراحی مجموعه بروشورهای تفکیک‌، تصریح کرد: محتوای این مجموعه بروشورها با محوریت هرم مدیریت پسماند تهیه شده و هم اکنون در حال طراحی است و به زودی در میان شهروندان اصفهانی توزیع خواهد شد.

صادقی افزود: در این بروشورها مجموعه‌ای از توضیحات و راهکارهای ساده برای اجتناب از تولید پسماند، نحوه کاهش پسماندها، استفاده مجدد از اقلام، شارژ دوباره یا دوباره پر کردن، تعمیر لوازم و مواردی از این دست در اختیار شهروندان قرار گرفته تا پس از مطالعه بتوانند رفتارهای درست و بهتری از خود بروز دهند و پس از عمل به این موارد اگر پسماندی باقی ماند آن را تفکیک کرده و به ایستگاه‌­های بازیافت یا خودروهای جمع آوری تحویل دهند.

وی با بیان اینکه سایر تولیدات نیز این رویکرد مورد توجه قرار داشته است، گفت: به عنوان مثال در بخش تولیدات فرهنگی مانند کتاب­‌های کودک و کتابچه‌های کمیک استریپ تمرکز سازمان در ارائه محتواها سطوح پیشرفته هرم مدیریت پسماند بوده که در این راستا محتواهای متنوعی مانند داستان، شعر، کاردستی، مسابقه، محتوای علمی و ... تهیه  و تنظیم شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به سطح فرهنگی بالای شهروندان اصفهانی و مشارکت خوب آنها در برنامه‌های سازمان پسماند، انتظار می‌رود سطح کیفی همکاری خود را در این زمینه‌ها نیز بهبود بخشیده و علاوه جداسازی پسماندها، در امر اجتناب از تولید و کاهش میزان پسماندها نیز سهیم باشند تا شاهد شهری پاک‌تر و محیط زیستی سالم‌تر باشیم.

کد خبر 404287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.