وحدت میان دیپلماسی و مقاومت میراث شهید سلیمانی بود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال‌های اخیر که گروهی بر دیپلماسی و ارتباط با دیگر کشورها تاکید می‌کردند و گروهی دیگر بر مقاومت صرف در برابر دشمنان، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با مدیریت همزمان دیپلماسی و مقاومت، جامعه را از دو قطبی شدن محافظت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی، این شهید زنده را شخصیتی دانست که قلب مردم را به سمت خود جذب می‌کرد و اظهار کرد: وجود این سردار شهید در زمان حیات موجب وحدت بود و دیدیم که شهادت وی نیز بار دیگر سبب‌ساز وحدت شد.

وی افزود: سردار سلیمانی اقدامات ارزنده‌ای در دوران جنگ و پس از آن انجام داد و در سال‌های اخیر که گروهی بر دیپلماسی و ارتباط با دیگر کشورها تاکید می‌کردند و گروهی دیگر بر مقاومت صرف در برابر دشمنان، وی با مدیریت همزمان دیپلماسی و مقاومت، جامعه را از دو قطبی شدن محافظت کرده و وحدت را در کشور رقم زد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این امر به دلیل درایت و فهمی بود که سردار سلیمانی از جهان امروز و چالش‌های سیاسی و نظامی آن داشت و به همین سبب وی به جایگاهی دست یافت که مقبولیت مردمی و جهانی برای وی به ارمغان آورد و توانست از این مقبولیت به بهترین شکل برای کشور استفاده کند.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان روز گذشته با وجود بارش باران در مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی سنگ تمام گذاشتند که قابل تقدیر است، ادامه داد: از شورای نامگذاری و کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر تقاضا می‌کنم مکان مناسبی را به نام این سردار شهید انتخاب و شهر اصفهان را به نام ایشان مزین کنند.

از شهید سلیمانی در مدیریت‌ها الگوبرداری کنیم

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: امید است در شهر اصفهان به الگوبرداری از ایشان، تحمل و صبوری خود را افزایش داده و همگی رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل و بر سر توانایی‌ها به بحث بنشینیم تا به دور از تخریب‌های بی جهت شرایط را به نفع اصفهان رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با بهره‌گیری از وحدت میان تصمیم‌گیران به مشکلات موجود در شهر مانند آلودگی هوا، خشکی زاینده‌رود و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی غلبه کنیم، افزود: خط دو مترو، گسترش بی آر تی و خروج اتوبوس‌های دودزا زیرساخت‌هایی است که اگر فراهم شود شهروندان نیز به سمت حمل‌ونقل عمومی روی خواهند آورد که این مهم، هم‌افزایی میان مدیریت شهری و مدیریت عالی استان را می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ شهروندی، ادامه داد: تجربه نشان داده هرگاه آموزش را در برنامه‌های شهری قرار دادیم نتیجه آن خوشایند بوده بنابراین لازم است رفتارهای شهروندان به سمت آرامش‌بخشی شهر و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هدایت شود.

وی گفت: هرگاه با مردم به خوبی گفت‌وگو کردیم و از آنان برای انجام پروژه‌ها کمک خواستیم، آنان را همراهانی صدیق یافتیم که نیاز است بازهم به نقش آنان در مدیریت شهر توجه شود.

نصراصفهانی اظهار کرد: اصفهان در نوروز سال ۹۹ میزبان مهمانان بسیاری از داخل و خارج از کشور است که لازم است سازمان زیباسازی شهرداری اصفها برای شایسته برگزار شدن این میزبانی اقدامات ارزشمند و فاخری را که مناسب شهر باشد از هم‌اکنون در دستور کار خود قرار دهد.

حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده کشور مورد توجه باشد

وی اضافه کرد: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که در رفت و آمد میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است، یکی از مهم‌ترین لوایح برای شهرداری‌ها است که امیدواریم مشکلات آن برطرف شده و در نهایت منجر به استفاده مناسب شهرداری‌ها از این قانون شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لایحه مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز بعد از چندین سال در مجلس مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و در کنار لایحه بودجه سال ۹۹ که در آستانه تصویب است، می‌تواند وضعیت شهرها به ویژه کلانشهرها را تحت تاثیر قرار دهد به ویژه آنکه لازم است سهم حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری اصفهان لازم است بودجه سال ۹۹ را مبتنی بر واقعیات موجود ارایه دهد تا با تصویب آن بتوان در سال آینده مشکلات شهر را به خوبی اداره کرد.

کد خبر 404281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.