۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
نماد سبز پایتخت اکوادور

در کلانشهر کیتو، پایتخت کشور اکوادور واقع در شمال غربی آمریکای جنوبی، برجی سبز در میان ساختمان‌های مرکز شهر خودنمایی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازه فوق که یکی از بلندترین ساختمان‌های پایتخت اکوادور به شمار می‌رود، به عنوان مجتمع مسکونی برای شهروندان طراحی شده و سبزی آن نمادی برای شهر کیتو شده است.

فضای داخلی این ساختمان ۲۴ طبقه به طور کامل با گل‌ها و گیاهان سبز بومی پوشیده است و در تمام طبقات آن بالکن‌های بزرگ محصور در گیاهان زیبا تعبیه شده است. پنجره‌های شیشه‌ای بزرگی که روی دیوارهای این برج قرار گرفته شده است، علاوه بر هدایت نور طبیعی به داخل ساختمان، فضای داخلی را از هوای معتدل کیتو در تمام طول سال بهره‌مند می‌کند.

معماران، برج سبز کیتو را در بهترین موقعیت شهر احداث کرده‌اند که درست در مقابل پارک مرکزی شهر قرار گرفته به طوری که ساکنان آن از طریق بالکن‌ها بر چشم‌انداز زیبای پارک اشراف کامل دارند، از سوی دیگر این برج در انتهای خیابانی است که مرکز خرید بسیار معروف و محبوب پایتخت اکوادور در آن می‌باشد. نمای شمالی ساختمان مملو از گل‌های بسیار زیبا و خاص است و بر پشت بام ساختمان درختان سبز و استخری سر باز برای استفاده ساکنان مجتمع قرار دارد.

بالکن‌های سبز مجتمع مسکونی جدید شهر کیتو در قسمت‌های غربی و شرقی ساختمان واقع شده است و فضای باز آن‌ها نور و هوای آزاد را به داخل ساختمان‌ها هدایت می‌کند. این بالکن‌ها در کنج هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده است و برای ساکنان خود مقدور می‌کند از زوایای مختلف بر چشم‌اندازهای زیبای شهری اشراف داشته باشند. دیوارها و ستون‌های بتنی بدنه ساختمان به‌گونه‌ای مقاوم ساخته شده است که باعث شده است فضای داخلی نیازی به ستون نداشته باشد و از بیشترین انعطاف برخوردار باشد.

کد خبر 404273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.