۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
پلاک‌هایی با نماد صلح

هنوز نمی‌دانم جنگ را چه کسی نفرین کرد که هیچ‌وقت تمام نشد، جنگی که دل همیشه نگران مادر را به آشوب می‌کشد و دل جوان و نوجوانی را به خروش می‌کشاند تا برای دفاع از میهن خود سینه سپر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تنها این زیور رزمندگان خروشان جنگ یک پلاک فلزی است که بر گردن‌شان آویخته‌ می‌شود و تا لحظه مرگ همراه آنها است، آنچه که امروز از جنس نقره، مس و برنج و البته چوب، شیشه و سفال برای بازآفرینی شناسه جنگی رزمندگان اسلام ساخته شده و  در "پلاک صلح" به نمایش درآمده است.

نمایشگاه گروهی "پلاک صلح" با همکاری گالری سروناز شیراز و کمیته ملی موزه های ایران "ایکوم" در نگارخانه صفوی برپا شده است؛ این نمایشگاه که برای سومین بار برپا می‌شود نخست در شیراز و با ۳۶ اثر به نمایش گذاشته شد، اما در اصفهان ۲۵ اثر از آن به نمایش گذاشته شده چرا که برخی از آثار به فروش رفته است. 

ایده این نمایشگاه همراه است با آرزوی روزی که در سراسر دنیا هیچ رزمنده ای برای جنگ و خونریزی پلاکی برگردن خویش نیاویزد و همه پلاک ها حرف صلح بزنند.

اعظم امینی، نمایشگاه گردان پباک صلح می گوید: گالری سروناز فراخوانی با کمک شورایی متشکل از کمیسیون ملی موزه های ایران در بحث محتوایی منتشر کرد و از سراسر ایران آثار گردآوری شد و اولین نماشگاه در شیراز برپا سپس در موزه صلح ایران اجرا و اکنون در نگارخانه صفوی به نمایش گذاشته شده است.

وی می‌افزاید: با احتساب زمانی که برنامه ریزی شده برای امسال پرونده پلاک صلح بسته می‌شود و سال آینده این فراخوان دو زبانه می‌شود و به صورت بین المللی برگزار خواهد شد اگر دعوتی از سمت اسپانسر و حمایت کننده هایی باشند، به همین شکل در شهرهای دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، "پلاک صلح" نمایشگاه گروهی که ۱۳ دی ماه در نگارخانه صفوی افتتاح شده و تا ۲۵دی ماه ادامه دارد و آثار امین سپاس خواه، آیدا آذر برا، حسین جعفریان، سحر خسرو گرجی، سحر مظلومی، حمیدرضا  ظرافت، نازنین کازرونیان، فیروزه کشاورز، زهرا عباسپور، مهشید امیری، فائزه جعفری ، سحاب میثاقی، مجتبی مصلحی، ندا هاشمی، غزال کاروان، نادیا آبزن، هانیه نحریر، سهراب کاوه، مینا ملایی، محسن  رمضانی، سعیده فرامرزی، فاطمه حیدر پناه، نیوشا موسوی، میترا نجیمی، مریم شریفی، مهسا قیصری در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 404268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.