اصلاح بورس ادامه دارد

یک کارشناس بورس و بازار سرمایه گفت: با وجود اینکه تا پایان روز گذشته اکثر صف های خرید بازار جمع آوری شد اما به نظر می رسد امروز یک پله فروش دیگر در بازار وجود داشته باشد.

مهدی طحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به نظر می رسد اصلاح بازار تا ۳۶۰ هزار واحد ادامه داشته باشد. همچنین با وجود اینکه تا پایان روز گذشته اکثر صف های خرید بازار جمع آوری شد اما به نظر می رسد امروز یک پله فروش دیگر در بازار وجود داشته باشد.

وی افزود: با این وجود از روز دوشنبه انتظار بازگشت به شرایط قبل وجود دارد؛ با این افزایش قیمت دلار جای زیادی برای عقب نشستن در بازار سرمایه وجود ندارد.

این کارشناس مسائل بورس ادامه داد: البته ریسک های سیاسی و سیستماتیک بازار نیز افزایش یافته است. منطقه ای که ایران در آن واقع شده است غیر قابل پیش بینی تر از گذشته شده و باعث شد تحلیلگران بیش از پیش ریسک های سیاسی را در تحلیل خود استفاده کنند.

طحانی گفت: پس از پایان این اصلاح، رفتارهای هیجانی در بورس کمتر و بازار واقعی تر خواهد شد. البته با اینکه اتفاق مهمی در کشور افتاده است اما این هیجان باید آرام شود، گرچه هیچ گاه نمی توان گفت که این گرد و خاک به صورت کامل روی زمین می نشیند اما از شدت غلظت آن کاسته خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته_شنبه ۱۴ دی ماه_  ۱۶ هزار و ۷۶۵ واحد کاهش یافت که در سال جاری بی سابقه بوده است. در پی آن شاخص کل پس از تجربه طلایی خود در هفته گذشته به رقم ۳۶۷ هزار و ۳۳۳ واحد تنزل یافت.

کد خبر 404262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.