آخرین نامگذاری‌های شهری به نام سردار شهید سلیمانی

برای پاسداشت اقدامات سردار شهید قاسم سلیمانی، چند کلانشهر و شهر کشور با تصویب اعضای شورای شهرشان، به نام وی خیابان و میدان نامگذاری کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی، سخنگوی شورای شهر اصفهان در صفحه توئیتر خود از مطرح شدن پیشنهاد نامگذاری یکی از معابر شهری به نام شهید قاسم سلیمانی در شورا خبر داد و نوشت: موضوع مزین کردن یکی از معابر یا پروژه‌های شاخص شهری اصفهان به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار می‌گیرد.

با تصویب اعضای شورای شهر اهواز، دو بزرگراه در این شهر به نام‌های "سپهبد شهید قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" نامگذاری شد.

در جلسه دیروز (شنبه) شورای شهر یزد با طرح دو فوریتی اعضای شورا و به پاس خدمات سردار سلیمانی، میدان ورودی شهر یزد به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد. این میدان در ورودی جنوبی یزد، بعد از صدا و سیما و مقابل محمدآباد قرار دارد که تابلوی آن به زودی نصب خواهد شد.

اعضای شورای شهر قزوین نیز در جلسه دیشب (شنبه) خود لایحه نامگذاری بلوار امام خمینی حد فاصل میدان سرداران تا اتوبان قزوین به زنجان را به نام شهید سلیمانی با قید دو فوریت و خارج از تشریفات معمول شورای نامگذاری به تصویب رساندند.

مهرداد آسایش، عضو شورای شهر بوشهر از فراخوان انتخاب مناسبترین مکان برای نامگذاری یکی از معابر شهری به نام سردار سلیمانی خبر داد گفت: از صبح امروز با فراخوانی که از طریق شبکه‎های اجتماعی منتشر شده پیشنهادهای ارزنده‎ای از سوی شهروندان ارائه شده که پس از طرح در نشست علنی شورا و همچنین شورای نامگذاری مکان نهایی برای نامگذاری به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی انتخاب می‎شود.

وی ادامه داد: خیابان‎های آزادگان، توحید و تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی از جمله پیشنهادهای دریافتی بوده است.

همچنین احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت و علیرضا پوستی رئیس شورای شهر اردبیل اعلام کردند شورای این چند شهر یکی از خیابان‌های شهر را به نام سردار سلیمانی نامگذاری می‌کنند.

با رأی اعضای شورای شهر پل جدید دزفول (پل منتهی به خیابان شریعتی) به نام وی نام‌گذاری شد. عملیات خط کشی، رنگ آمیزی و نوسازی سیستم روشنایی این پل از امروز آغاز خواهد شد.

با تصمیم شوراهای شهر، بلوار حدفاصل میدان ساعت تا میدان دانشجو در شهر دامغان، میدان تازه تاسیس در ورودی شمالی شهر ساوه حدفاصل پمپ بنزین و خیابان حدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان تا خیابان طالقانی این شهر به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد.

کد خبر 404260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.