ترور سردار سلیمانی سبب تضعیف نقش آمریکا در دنیا می شود

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ترور شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: ایران ممکن است در پاسخ این جنایت صبورانه عمل کند، اما قطعا پاسخی جدی به مواضع نامشروع آمریکایی ها در منطقه یا حتی در آمریکا خواهد داد.

محمدعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در واکنش به ترور و شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: به تعبیر حضرت امام (ره) شهادت هنر مردان خدا است. حاج قاسم سلیمانی به خوبی در رویارویی با استکبار هنرنمایی کرد و برکت خون این شهید را از ساعاتی بعد از شهادتش در بیشتر نقاط جهان شاهد بودیم.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه برای بررسی تحرکات جدید عراق وارد بغداد می‌شود و هنگامی که ابومهدی المهندس برای استقبال سردار عازم فرودگاه می‌شود منابع اطلاعاتی آمریکایی درمی‌یابند که قطعا مقام مهمی وارد عراق شده است و از همین رو این کاروان را مورد اصابت موشک قرار می‌دهند که موجب شهادت سردار قاسم سلیمانی می‌شود. 

محمدی با اشاره به برکات شهادت قاسم سلیمانی ادامه داد: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی بین طیف‌ها و جناح‌های سیاسی کشور وحدت و انسجام ایجاد شد. همچنین مردم با حضور در بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید بیعت کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: آمریکایی‌ها در حال حاضر موقعیت دشواری دارند و نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا از لحاظ امنیتی با مشکلاتی روبرو هستند و هیچ جای از اقدامات خودجوش نظام مقدس اسلامی در امان نیستند.

وی تاکید کرد: این جنایت باعث شد چهره آمریکا به عنوان یک جنایتکار مبتنی بر تروریست دولتی برای دنیا آشکار شود زیرا آمریکا برای از بین بردن مخالفان خود در منطقه قائل به تروریست دولتی است، از همین رو این موضوع سبب تضعیف نقش آمریکا در دنیا می‌شود؛ کشورهای اروپایی گفته‌اند این اقدام باعث افزایش ناامنی و تنش در منطقه می‌شود. بنابراین اگر ترامپ و مشاورانش از عقل استراتژی برخورددار بودند هیچ زمان این اقدام را انجام نمی‌دادند.

محمدی خاطرنشان کرد: ایران ممکن است در پاسخ این جنایت صبورانه عمل کند، اما قطعا پاسخی جدی به مواضع نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه یا حتی در آمریکا خواهد داد.

کد خبر 404249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.