برج انرژی در قلب جنگل‌های کبک

گروهی از معماران کانادایی آسمان‌خراشی بی‌نظیر طراحی کرده‌اند که قرار است در اعماق یکی از جنگل‌های شهرستان کبک، واقع در استان کبک کانادا، احداث شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این آسمان‌خراش آینده‌نگر یک سازه خودکفا خواهد بود که به شکل یک توتم یا یک توده سنگ طراحی شده است. این سازه مجسمه‌مانند ۵۰ واحد مسکونی بسیار مجهز، یک رستوران و کافه را در برخواهد گرفت و قرار است برای افراد طبقه بالای کشور مورد استفاده قرار گیرد. برج جنگلی از ارتفاعی برابر با ۲۰۰ متر برخوردار خواهد بود و در میان محیط سبز جنگل‌های کبک جلوه‌گری خواهد کرد.

برج جنگلی کبک که PEKULIARI، نام خواهد گرفت آسمان‌خراشی ۴۸ طبقه خواهد بود که در پنل‌های بزرگ شیشه‌ای و یک اسکلت فلزی محصور خواهد شد و نمایی شبیه به صخره‌های عظیم روی هم قرار گرفته شده خواهد داشت.  شیشه‌های به‌کار برده شده در نمای ساختمان نور طبیعی را به داخل آن هدایت خواهد کرد و در نتیجه میزان مصرف انرژی را در آن به حداقل خواهد رساند. چرخش انرژی در این برج و مصرف بهینه آن در حد استاندار جهانی از ویژگی‌های اصلی این برج است که باعث شده صفت خودکفا به این بنا نسبت داده شود.

آسمان‌خراش PEKULIARI علاوه بر ۵۰ واحد مسکونی، هر کدام به مساحت بین چهار هزار تا هشت هزار فوت مربع، از امکانات مجلل بسیاری نظیر یک فروشگاه خرده‌فروشی، یک مرکز تجاری، باشگاهی بزرگ، یک حوض آب گرم، استخری عظیم، یک کافی‌شاپ مجلل، گلخانه‌ای زیبا، اتاق‌های پذیرایی و یک محوطه برای تمرین تیراندازی  برخوردار خواهد بود. استفاده از استراتژی‌های مختلف نظیر سیستم‌های جمع‌آوری آب باران، پوشش شیشه‌ای سازه و استفاده از گل‌ها و گیاهان انبوه در این ساختمان انرژی تجدیدپذیر را برای آن فراهم خواهد آورد. دسترسی به این برج جنگلی نیز از طریق هلی‌کوپترهای شخصی امکان‌پذیر خواهد بود چرا که قرار است در اعماق جنگل احداث شود. 

طراحی منحصر به‌فرد برج رویایی  PEKULIARI به‌گونه‌ای است که بین زیستگاه‌های انسانی و زیستگاه‌های طبیعی پیوندی عمیق به وجود خواهد آورد و بازدیدکنندگان را با محیط‌زیست آشتی خواهد داد. این بنای بی‌نظیر بی‌نظیر بدون شک باعث شهرت منطقه در سراسر جهان خواهد شد و اقتصاد محلی را در سطح بین‌المللی رونق خواهد داد. ساکنان و بازدیدکنندگان آسمان‌خراش جنگل‌های کبک لحظاتی وصف‌نشدنی را در این برج تجربه خواهند کرد.

کد خبر 404209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.