پیدا شدن جسد دختر جوان در تونل مترو تهران

بسته اخبار اجتماعی امروز - شنبه ۱۴ دی ماه - اختصاص دارد به جزئیات جدیدی از طرح حذف دفترچه های بیمه، استعفای معاون وزیر بهداشت، امکان پذیر بودن دریافت وام ازدواج برای سالمندان و پیدا شدن جسد دختری جوان در تونل مترو تهران که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، جسد یک دختر جوان که در اثر برخورد با قطار در تونل مترو ابن سینا تکه تکه شده است راز یک ماجرای مرموز را پیش روی ماموران پلیس آگاهی تهران قرار داد.

 روز پنج شنبه ماموران پلیس تهران در جریان پیدا شدن جسد یک دختر 24 در تونل مترو ابن سینا تهران قرار گرفتند و خیلی زود تیمی از ماموران پلیس آگاهی تهران همراه با بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند.

ماموران با حضور در محل جسد یک دختر که یک دست و پایش به خاطر برخورد با قطار قطع شده و از ناحیه سر نیز ضربه سنگینی خورده بود روبرو شدند که در بررسی های بیشتر مشخص شد پهلو دختر جوان نیز به علت برق گرفتگی سوراخ شده است.

بنا بر گزارش رکنا، جسد این دختر افغان که نفیسه نام دارد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای بررسی علت حضور این دختر در تونل مترو و چگونگی مرگش در دستور کار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

استعفای باقر لاریجانی از معاونت آموزشی وزارت بهداشت 

پس از استعفای باقر لاریجانی از سمت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت طی حکمی «علی اکبر حق‌دوست» را به این سمت منصوب کرد.

کیانوش جهان پور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره استعفای باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی علی اکبر حق‌دوست را به سمت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت و جایگزین باقر لاریجانی منصوب کرد.

 باقر لاریجانی نیز به عنوان مشاور عالی وزیر بهداشت منصوب شده است.

۸۰ هزار سالمند مجرد هیچ‌گاه ازدواج نکرده‌اند

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه ۸۰ هزار سالمند مجرد در کشور داریم که تاکنون ازدواج نکرده‌اند، گفت: در ۵ ماهه ابتدای سال جاری حدود ۲۲۴۴ سالمند وام ازدواج دریافت کرده‌اند.

«حسام‌الدین علامه» رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور درباره افزایش ازدواج سالمندان در پی افزایش وام ازدواج گفت: آمارهای ارائه شده در این زمینه آمار دقیقی نیست، بلکه این آمارها معرف این است؛ کسانی که بیش از ۶۰ سال سن دارند و هیچ‌گاه پیش از این وام ازدواج نگرفته بودند، وام ازدواج دریافت کرده‌اند. در حقیقت افراد سالمندی که تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند نیز می‌تواند، برای اولین بار از این تسهیلات استفاده کرده و وام بگیرند. این افراد هم شامل سالمندانی است که تاکنون ازدواج نکرده‌اند، یا همسرشان فوت کرده و یا طلاق گرفته‌اند، اما تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند.

ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه معیشتی تا ۲۴ دی

بنابر اعلام ستاد شناسایی طرح بسته معیشتی، افرادی که یارانه و حمایت معیشتی دریافت نمی‌کنند می توانند تا ۲۴ دی ماه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و در بخش ثبت خانوار جدید اطلاعات سرپرست خانوار را ثبت کنند.

تا پایان دی مشخص می‌شود که این افراد مشمول دریافت کمک معیشتی هستند یا خیر.

همچنین کسانی که درخواست داده بودند، اما مشمول نشدند از دوشنبه شانزدهم دی‌ماه می توانند از علت مشمول نشدنشان باخبر شوند.

۱۷۱ هزار کودک در تهران غربالگری بینایی شدند

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۱ هزار و ۳۶۳ کودک بین سه تا ۶ سال غربالگری بینایی شدند.

الهام سادات آخشیجان افزود: طرح غربالگری بینایی در سه مرحله توسط مربیان، اپتومتریست ها و چشم پزشکان در حال اجراست که ۱۲۰ هزار و ۷۶۳ نفر توسط مربیان و ۵۰ هزار و ۶۰۰ نفر توسط اپتومتریست ها معاینه شده اند.

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران با بیان این که اکنون ۳۸۰ پایگاه سلامت بینایی کودکان را در شهر تهران بر عهده دارند گفت: از این تعداد ۸۰ پایگاه به صورت دائم و ۳۰۰ پایگاه به صورت غیردائم هستند.

آخشیجان ادامه داد: یک هزار و ۲۵ مربی و کارشناس، ۴۰ اپتومتریست و ۲ چشم پزشک در طرح غربالگری فعالیت می کنند.

به گفته وی؛ بر اساس اعلام ثبت احوال در شهر تهران ۲۶۷ هزار و ۹۳۰ کودک در سن ۳ تا ۶ سال هستند که باید غربالگری بینایی انجام دهند.

بهترین و مقوی ترین صبحانه برای آقایان

از جمله مواد غذایی مفید برای آقایان می توان اسیدهای چرب امگا سه را نام برد که در ماهی های روغنی وجود دارند و خوردن آنها در وعده صبحانه می تواند باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول شود که نقش اساسی در ایجاد استرس و نگرانی در آقایان دارد و در دراز مدت باعث ناباروری در آنها می شود.

قرار دادن مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا سه شامل انواع دانه های آجیل، سویا و نیز تخم مرغ در وعده صبحانه می تواند سبب افزایش میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن آقایان شده و قدرت باروری را در آنها تقویت کند.

مواد غذایی حاوی ویتامین D هم یکی دیگر از ترکیبات ضروری برای وعده صبحانه برای آقایان است، از جمله مواد غذایی حاوی این ویتامین ارزشمند می توان آب پرتقال غنی شده، شیر، زرده تخم مرغ و جگر گوساله را نام برد.

براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه “گراتس” کشور اتریش، مصرف ویتامین D می تواند سطح هورمون تستوسترون بدن آقایان را افزایش دهد و علاوه بر بالا بردن توان فیزیکی و قدرت بدنی، سبب افزایش باروری در آنها شود.

جزئیاتی از زمان حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی

مصطفی سالاری  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین اقدامات برای حذف دفاتر تامین اجتماعی اظهار کرد: حدود یک سال است که دفاتر درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی حذف شده و نسخه‌ها در این مراکز الکترونیکی و از طریق اطلاعات کارت‌های ملی نوشته می‌شود.

وی درباره حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز غیرملکی سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در این زمینه هنوز اتفاقی نیفتاده است؛ این مسئله باید از طریق وزارت بهداشت پیگیری شود.

سالاری افزود: تلاش می‌شود در ۳ ماه ابتدایی سال آینده، حذف دفترچه تامین اجتماعی در مراکز غیرملکی و طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی عملیاتی شود که در این زمینه اقدامات لازم در حال انجام است و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره پرداخت بدهی‌ها تامین اجتماعی به مراکز وزارت بهداشت گفت: در هفته آتی در صورت اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به تامین اجتماعی، بدهی‌مان به مراکز درمانی وزارت بهداشت صفر خواهد شد و بنا داریم بدهی مراکز غیر وزارت بهداشت که رقم آن‌ها نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان است را ظرف دو ماه آینده پرداخت کنیم و آن را به صفر برسانیم.

کد خبر 404205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.