۱۴۰۰ مددجوی اصفهانی وام اشتغال دریافت کردند

قائم‌ مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: در ۹ ماهه امسال به یک‌هزار و ۴۰۰ مددجوی کمیته امداد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده که میانگین مبلغ هر وام قرض‌الحسنه در این زمینه ۵۰ میلیون تومان بوده است.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم توانمندسازی مددجویان این نهاد، اظهار کرد: بحث توانمندسازی یکی از رویکردهای اساسی در زمینه پشتیبانی مددجویان بوده است و با وضعیت اقتصادی کنونی جامعه باید مدجویان را به نحوی توانمند کنیم که زندگی و درآمد مستقلی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکهفراهم کردن زمینه‌های اشتغال مهمترین موضوع توانمندسازی است، افزود: یکی از گروه‌های هدف توانمندسازی جمعیت‌ روستایی است که با آسیب‌های بسیاری همچون مهاجرت، حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی دست به گریبان هستند که لازم است برای جلوگیری از مهاجرت آنها اشتغال لازم را ایجاد کرد.

قائم‌ مقام کمیته امداد استان اصفهان، تصریح کرد: برای همه افراد خانواده مددجویان آموزش‌های لازم شغلی را برگزار کرده‌ایم و تسهیلات قرض الحسنه هم به این امر اختصاص یافته است که در ۹ ماهه امسال نزدیک به ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

فعالیت‌های کشاورزی و دامداری بیشترین میزان اشتغال را ایجاد کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه این میزان در ۹ ماهه امسال تسهیلات به‌ یک‌هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت شده است، اظهار کرد: میانگین مبلغ وام پرداختی قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال مددجویان ۵۰ میلیون تومان است که تعداد افراد دریافت کننده وام تا پایان امسال به دو برابر خواهد رسید که در حال حاضر معرفی این افراد به بانک‌های عامل انجام شده است.

زارع با بیان اینکه معرفی ضامن و تهیه مدارک لازم روند کار را با کندی مواجه می‌کند، اظهار کرد: این میزان اشتغال در زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی بوده که عمده اشتغالزایی و دریافت تسهیلات در حوزه کشاورزی و پس از آن خدمات بوده است که امسال با استقبال خوبی در این امر مواجه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر طرح‌های حمایت شده مربوط به دامداری و کشاورزی است، افزود: در همه شهرستان‌های استان تسهیلات اختصاص یافته و در شهرستان اصفهان به دلیل وجود بیشترین تعداد مددجوی تحت پوشش اختصاص آن بیشتر بوده است.

کد خبر 404193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.