حضور ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب دهلی نو

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و محمد علی ربانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دردهلی نو رسما افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، به‌نقل‌ از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو شنبه(۱۴ دی‌ماه) به‌طور رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کرد و تا ۲۲ دی ماه سال جاری، پذیرای علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی است.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب دهلی نو، ۱۸ متر مربع است و ۴۵۰ عنوان کتاب از نشر کشور در این غرفه به نمایش گذاشته شده‌است. علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، انتشارات بین‌المللی حافظ و سوره مهر نیز در غرفه ایران حضور و فعالیت دارند.

معرفی برنامه های حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی، معرفی صنعت نشر ایران و مراکز مرتبط، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله برنامه‌های حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه است.

نشست محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ناشران مطرح هند و برگزاری نشست درباره وضعیت نشر ایران از جمله برنامه‌هایی با حضور محسن جوادی در این دوره از نمایشگاه کتاب دهلی نو است.

کشورهای دیگری چون فرانسه، امارات، مصر، اسپانیا، انگلستان، آلمان، عربستان، چین، سریلانکا، لهستان و نپال در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو حضور دارند.

شورای ملی کتاب هند با نظارت وزارت توسعه منابع انسانی و با همکاری سازمان توسعه تجارت هند و وزارت بازرگانی این کشور مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب دهلی نو است.

قابل ذکر است، نمایشگاهکتاب دهلی نو، به‌صورت دوسالانه برگزار می شد؛ اما از سال ۲۰۱۲ به صورت سالانه برگزار می شود و مکان این نمایشگاه، در محل پراگاتی میدان برگزار شده‌است.

کد خبر 404172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.