تولید گل نرگس نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است

مدیرکل دفتر گلخانه‌ها، گل و گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مهمترین مشکل حال حاضر توسعه تولید گل نرگس، فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول است که با پیگیری های به‌عمل آمده اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی در نشست علمی هشتمین جشنواره ملی گل نرگس که با هدف آشنایی با ظرفیت های بالقوه و بالفعل توسعه گل نرگس در کشور و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های این محصول در زمینه اشتغالزایی و افزایش درآمد بهره برداران و ترویج مصرف گل و فرآورده های جانبی کشور در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان برگزار شد، اظهار کرد: سطح زیرکشت گل نرگس در کشور ۱۴۳۱ هکتار و تولید آن در سال گذشته ۳۹۰ میلیون شاخه بوده است.

وی اعلام کرد: استان خوزستان در زمینه تولید گل نرگس رتبه دوم را در کشور دارد.

مدیرکل دفتر گلخانه‌ها، گل و گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی افزود: ما به دنبال ثبت ژنتیکی و جغرافیایی ارقام بومی گل نرگس در کشور هستیم و به زودی مجمع عمومی انجمن گل نرگس برگزار می شود.

تقوی گفت: مراحل بیمه پذیری گل نرگس در شرف نهایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل حال حاضر توسعه تولید گل نرگس، فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول است که با پیگیری های بعمل آمده اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

کد خبر 404117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.