شبکه سازی تعاونی‌ها به تثبیت اشتغال کمک می‌کند

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد تعاونی راهگشای مناسبی برای مبارزه با تحریم‌ها و تحقق آن در گرو ‌همراهی همه نهادهای دولتی و غیردولتی است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان، محمد کبیری اظهار کرد: باید از ظرفیت تعاونی ها بیش از پیش برای مبارزه با تحریم ها بهره برد.

وی با بیان این که تشکیل تعاونی ها اقتصاد کشور را متحول کرده است، اظهار کرد: باید به شبکه سازی تعاونی ها کمک کنیم تا شرایط برای تثبیت اشتغال ایجاد شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که براساس فضا و جغرافیای کسب و کار باید از تعاونی ها حمایت شود، ادامه داد: در استان ها شورای هماهنگی تعاون می تواند نقش تامین سرمایه اجتماعی را ایفا کند تا برنامه های این حوزه به صورت جامع دنبال شود.

کبیری اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اصلی ترین نهادهایی است که مسئولیت اشتغال را دارد و بخش های مختلف این وزارتخانه به صورت زنجیره به هم پیوسته و فعال هستند. در راستای کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری، سرمایه اولیه سهامداران توسط صندوق تضمین می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در کنار صنایع سنتی کار کنند تا جوانان و نخبگان دانشگاهی وارد عرصه تعاونی‌ها شوند.

وی با بیان این که از طریق بانک توسعه تعاون، از طرح‌های خوب توسعه‌ای تعاونی‌ها حمایت می شود، گفت: از طریق صندوق ضمانت نیز از طرح ها و ایده های نو و اشتغال‌زا حمایت می‌شود. ۳۰ درصد از اعتبارات حوزه تعاونی‌های دانش‌بنیان و نوآورانه، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بودجه بخش تعاون در حوزه های شفافیت و توانمندسازی افزایش داشته است، گفت: تلاش داریم یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش بهره‌وری تعاون تامین کنیم تا در راستای توسعه اقتصادی کشور موثر باشیم.

کد خبر 404114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.