برای یادمان سردار فراخوان بین‌المللی داده می‌شود/ پیشنهاد دفن شهید سلیمانی در توس

چند شورای شهر کشور تصمیم دارند یکی از خیابان‌ها یا میدان‌های شهر خود را به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی سبب شد تا اعضای شوراهای شهر به جهت ادای دین به جایگاه رفیع او، از همان ساعات اولیه پس از شهادتش دست به کار شده و طرح‌های خود برای مانا شدن نام وی در شهرهایشان را بازگو کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران در صفحه توئیتر خود پس از این اتفاق نوشت: برادرم محمد مهدی همت تلفن زد، گفت می‌خواهیم نامه‌ای از طرف خانواده، به شورا بنویسم برای تغییر نام بزرگراه شهید همت به نام حاج قاسم. گفتم این کار لازم نیست عزیز دل. حتما بهترین کار ممکن را انجام می دهیم. محمدمهدی گفت مینویسیم تا همه بدانند حاج قاسم برای ما چه جایگاهی داشته.

علی اعطا ادامه داد: در شورا طرحی ارایه خواهم کرد تا شهرداری، یادمان سردار سلیمانی را در محل مناسبی از فضای شهری ایجاد کند. یادمانی که معماری آن صلابت سردار را بازآفرینی کند. فراخوان طرح باید در سطح بین المللی عرضه شود تا به قول برادر عزیزم محمدمهدی همت، همه بدانند سردار برای ما چه جایگاهی داشته است.

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در صفحه اینستاگرام خود پس از پیام تسلیت خود نوشت: در راستای انسجام هرچه بیشتر و وحدت ملی و به نمایندگی از مردم تهران در شورای اسلامی شهر، در اولین جلسه شورای شهر پیشنهاد دوفوریتی نامگذاری معبری به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه خواهم کرد تا نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این ملک و ملت جان‌شان را فدا می‌کنند، همواره درمیان مردم زنده و جاوید خواهد ماند و راه‌شان ادامه‌دار خواهد بود.

در مشهد نیز شهناز رمارم، عضو شورای این شهر شهید قاسم سلیمانی را با اساطیر شاهنامه مقایسه کرد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رشادت های سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم یادآور حماسه های اساطیری شاهنامه فردوسی است؛ خاک توس برای در آغوش کشیدن جسم خاکی این سرباز غیور وطن پر می‌زند.

وی ادامه داد: به عنوان عضوی از کمسیون توس پیشنهاد دفن سردار حماسه‌ساز ایران حاج قاسم سلیمانی در شهر توس را دارم.

گرچه این پیشنهاد مورد استقبال رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس قرار گرفت و وی سفالقان توس که مدفن نام آوران بسیاری است را برای این امر مناسب دانست اما بنا بر وصیت سردارِ شهید، پیکر او در زادگاهش کرمان به خاک سپرده خواهد شد.

شورای شهر همدان نیز با تشکیل جلسه فوق العاده با موضوع اتخاذ تصمیمات و هماهنگی های لازم برای آماده سازی شهر به مناسبت شهادت سردار سلیمانی، مصوب کرد یکی از میادین یا معابر شهر به نام این سردار دلیر اسلام نامگذاری شود.

شبیه همین پیشنهاد نامگذاری یک معبر یا بزرگراه شهری به نام سردار سلیمانی توسط حمیدرضا آقاملایی، رئیس شورای شهر گرگان مطرح شد؛ وی در صفحه اینستاگرام خود قول داد که در اولین جلسه شورا این پیشنهاد را مطرح کند.

پیشنهاد این نامگذاری در شهرهای تبریز، ارومیه و کرمان نیز در اولین جلسات شوراهای این چند شهر مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 404097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.