ناامنی غرب آسیا برای آمریکا مهمترین دستاورد شهادت سردار سلیمانی است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: آمریکایی ها شروع کننده این جنگ بودند؛ بنابراین باید عواقب آن را نیز پذیرا باشند.

محمد صادق کوشکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون شهادت قاسم سلیمانی،‌ اظهار کرد: آمریکایی ها در شناخت وضعیت منطقه و تصمیم شهادت قاسم سلیمانی اشتباه بزرگی را مرتکب شدند؛ زیرا بخش قابل توجهی از هیئت حاکم آمریکا نگران این مسئله هستند و به نظر می رسد بسیاری از سیاستمداران آمریکایی و بخش قابل توجهی از نظامیان این کشور با این اقدام مخالف بودند زیرا این اقدام هزینه های سنگینی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ترامپ با توجه نگرش انتخاباتی خود تصمیم به این ماجراجویی خطرناک گرفته و نتیجه این ماجراجویی در منطقه به ویژه در عراق عواقب خطرناکی را به همراه خواهد داشت زیرا درحال حاضر آمریکا در غرب آسیا در شرایط ناامنی قرار دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: هدف آمریکایی ها از این جنایت، جلوگیری از انتقام مردم عراق بود اما عراقی ها روز گذشته سوگوار ٢٥ شهید خود در حشدالشعبی بودند و امروز سوگ فرمانده بسیج مردمی و قاسم سلیمانی را نیز متحمل شدند بنابراین از این پس انتقام مردم عراق شدیدتر خواهد شد.

کوشکی ادامه داد: آمریکایی ها جنگ سردی که با ایران داشتند را شکستند. آمریکا مواضع فراوانی در منطقه دارد که هدف قرار دادن آنها برای جمهوری اسلامی و متحدانش کار سختی نیست؛ بنابراین آمریکایی ها از امروز به مدت نامعلومی باید منتظر پاسخ جمهوری اسلامی و متحدانش باشند؛ به همین دلیل فشار مضاعفی بر نیروهای آمریکایی در غرب آسیا وارد می شود.

وی افزود: آمریکایی ها شروع کننده این جنگ بودند؛ بنابراین باید عواقب آن را نیز پذیرا باشند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: هدف اصلی شهید سلیمانی، اخراج آمریکایی ها از منطقه بود زیرا آنها عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه هستند. مهمترین دستاورد خون شهید سلیمانی ناامن شدن غرب آسیا برای آمریکایی ها است تا چاره ای جز خروج از منطقه نداشته باشند.

کوشکی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج انتقام جمهوری اسلامی، اخراج متجاوزان آمریکایی از منطقه غرب آسیا است. خروج آمریکا آرامش و امنیت را به منطقه باز می گرداند.

کد خبر 404090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.