تغییر کاربری باغ‌های گروه ۵ به حفظ باغ‌های گروه یک قصردشت کمک می‌کند

شهردار شیراز گفت: طبق قانون شورای عالی شهرسازی و معماری، شهرداری شیراز می‌تواند برای صیانت از مجموعه باغات قصردشت، باغات کم‌بازده گروه پنج را تغییر کاربری دهد و از درآمد حاصل از آن باغات غنی گروه یک را تملک کند.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور اظهار کرد: در طرح ساماندهی مجموعه باغات قصردشت که در دهه ۷۰ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان یک نهاد بالادستی رسیده است، شهرداری اجازه تغییر کاربری باغات گروه پنج و تملک باغات گروه یک از محل ارزش افزوده این تغییر کاربری دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تغییر کاربری‌هایی که در کمیسیون ماده ۵ انجام می‌شود براساس قانون است، افزود: مجموعه باغات قصردشت حدود هزار هکتار مساحت دارد که با تکیه بر مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، شهرداری شیراز تاکنون از محل تغییر کاربری باغات گروه پنج بالغ بر ۲۸۰ هکتار از باغات قصردشت را به صورت شش دانگ، مالکی، مالکی و غارسی در عرصه‌ای به مساحت ۴۵۰ هکتار تملک و حفظ کرده است.

شهردار شیراز ضمن اشاره به برخی از هجمه‌های رسانه‌ای که پس از اعلام خبر تغییر کاربری باغات اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: آنچه که از سوی شهرداری شیراز برای تغییر کاربری پیشنهاد می‌شود براساس اجازه قانون به این نهاد برای تغییر کاربری باغات گروه ۵ است و ضروری است رسانه‌ها و نهادهای اطلاع‌رسانی قانون ساماندهی باغات قصردشت را مطالعه کنند.

کد خبر 404089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.