فیلیپس در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

فیلیپس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده لوازم و تجهیزات الکترونیکی جهان است که دفتر مرکزی آن در شهر آمستردام هلند قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فیلیپس یک شرکتی هلندی و چند ملیتی در زمینه تجهیزات الکتریکی است که در حال حاضر بر صنعت روشنایی و سلامت تمرکز دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۸ نشان افتخاری سلطنتی هلند را دریافت کرد و امروزه برندی شناخته شده برای علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود.

تاریخچه تاسیس فیلیپس

شرکت فیلیپس در سال ۱۸۹۱ توسط جرارد فیلیپس در شهر آیندهوون تاسیس شد. این شرکت پس از گذشت یک سال از فعالیت خود عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده لامپ رشته‌ای را در جهان از آن خود کرد. متاسفانه ازهمان ابتدا فیلیپس با چالش‌های مالی زیادی مواجه شد و در سال ۱۹۸۳ خسارت‌های زیادی را متحمل شد. سپس در سال ۱۹۸۵ برادر کوچک‌تر جرارد، آنتون فیلیپس به این شرکت ملحق شد و فیلیپس را از بحران‌ مالی نجات داد.

نوآوری در صنعت الکتریسیته

شرکت فیلیپس با شروع قرن بیستم، نوآوری‌های جدیدی را وارد صنعت الکتریسیته کرد. لامپ‌های کربنی در سال ۱۹۰۷ کم کم منسوخ شد و فیلیپس همانند دیگر شرکت‌ها لامپ‌های مجهز به رشته‌های تنگستن را وارد بازار کرد؛ لامپ‌های تنگستن در مقایسه با لامپ‌های کربنی، نور بیشتری داشتند. فیلیپس علاوه بر لامپ‌ها، رشته‌های مورد استفاده در آن‌ها را نیز تولید ‌کرد.

تاثیرات جنگ جهانی اول بر شرکت فیلیپس

در جنگ جهانی  اول کشور هلند با کمبود زغال سنگ برای تولید گاز مواجه شد؛ بنابراین استفاده از الکتریسیته افزایش یافت. فیلیپس در سال ۱۹۱۵ لامپی با گاز آرگون تولید کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. آلمانی‌ها در آن سال‌ها صادرات آرگون را ممنوع کردند؛ در نتیجه شرکت فیلیپس کارخانه اختصاصی خود را برای تولید آرگون تاسیس کرد.

محصولات اولیه فیلیپس

شرکت فیلیپس موفق شد در سال ۱۹۲۵ محصولی با نام لامپ خلا تولید کند. این شرکت دو سال بعد برای اولین بار وارد عرصه تولید رادیو شد؛ تولید رادیو نقطه عطف فیلیپس بود، زیرا این شرکت در دهه ۱۹۲۰ به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی گیرنده رادیو معرفی شد و تا سال ۱۹۳۲ توانست میزان فروش تولیدات خود را میلیونی کند. این شرکت در همین دوره زمانی تولید تلویزیون را شروع کرده بود و پس از آزمایش‌های فراوان، تلویزیون فیلیپس در دهه ۱۹۵۰ به عنوان یکی از محصولات اصلی این شرکت معرفی شد. ریش تراش فیلیپس نیز یکی از موفق‌ترین محصولات الکترونیکی این شرکت بود که در سال ۱۹۳۹ تولید شد و افراد زیادی نیز از آن استقبال کردند. نوار کاست صوتی فیلیپس نیز در سال ۱۹۶۳ تولید شد.

تولید لوازم خانگی

اوج ورود شرکت فیلیپس به صنعت لوازم خانگی در سال ۱۹۷۲ بود؛ اولین سیستم ویدئو خانگی یا دستگاه وی اچ اس در همین سال در بازارهای تجهیزات الکترونیکی انگلیس عرضه شد. لوح نوری فیلیپس نیز در سال ۱۹۷۸ وارد بازار شد و در سال ۱۹۸۲ با همکاری شرکت سونی لوح فشرده عرضه شد؛ سپس این محصول در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۶ به ترتیب به دی وی دی و دیسک بلو-ری مجهز شد.

وضعیت کنونی فیلیپس

از فعالیت‌های موفقیت آمیز فیلیپس می‌توان به خرید شرکت مسواک برقی Sonicare، گروه راهکارهای سلامت Agilent و همکاری با شرکت ال جی به منظور تولید مانیتورهای نمایشگر اشاره کرد. در سال ۲۰۱۸ بخش مربوط به روشنایی این شرکت از آن جدا شد و تحت عنوان شرکت مستقلی به نام Signify شروع به فعالیت کرد. این شرکت تولید تمام محصولات روشنایی و LEDهای hue فیلیپس را به عهده گرفت. سپس شرکت فیلیپس فعالیت خود را در حوزه تجهیزات نورپردازی و روشنایی آغاز کرد و با گذر زمان وارد حوزه‌های دیگر مانند لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، وسایل شخصی و انواع تجهیزات الکترونیکی شد. فیلیپس تا کنون در تمام این حوزه‌ها موفقیت چشمگیری کسب کرده است؛ در حال حاضر سیاست‌های فیلیپس بر سه حوزه اصلی بهداشت، فناوری و شیوه‌های زندگی متمرکز شده است.

کد خبر 404062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.