گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش ایمنا، ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به شهادت سردار قاسم سلیمانی و مهم‌ترین مسائل داخلی و رویدادهای منطقه و جهان اشاره کردند که در زیر گزیده‌ آن‌ها را می‌خوانید:

ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم ایران دردناک و غم انگیز بود 

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم ایران دردناک و غم انگیز بود ولیکن انتقام سختی از این جنایت بزرگ و احمقانه آمریکایی‌ها گرفته می‌شود.

امام جمعه گلپایگان گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی تمام هم و غمش مبارزه با تروریست بود و برای اجرای عدالت و تحقق حق ملت‌های مسلمان در جهان جبهه مقاومت را تشکیل داده بود.

کرامتی افزود: استکبار جهانی هزینه‌های زیادی برای نابودی اسلام می‌کند، برای امنیت رژیم صهیونیستی دست به فتنه گری و آشوب در کشورهای دیگر می‌زند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند ایران به اهدافش نرسد و برای انتقام از شکست خود دست به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی زدند، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت بین المللی بود و به دعوت رسمی دولت عراق به این کشور سفر کرده بود و تررو وی خلاف مقررات بین الملی اتفاق افتاد و این ترور  زمینه سقوط آمریکایی‌ها را فراهم کردند.

امام جمعه گلپایگان گفت: آمریکایی‌ها از سوی جمهوری اسلامی منتظر انتقام سختی باشند، نیروهای بسیج مردمی ایران و عراق و نیروهای بسیجی سراسر دنیا که عاشق سردار حاج قاسم سلیمانی هستند تا انتقام سخت خود را از آمریکایی‌ها نگیرد از پای نخواهند نشست.

کرامتی با بیان اینکه میلیون‌ها جوان به مانند سردار حاج قاسم سلبمانی که تربیت یافته مکتب امام هستند در هر شرایطی خود را آماده دفاع و انتقام، و مهیای حرکت در مسیر جمهوری اسلامی کردند.

وی تصریح کرد: مکتبی که امام برای ما آماده کرده است جوانان ایرانی با همان شجاعت و شهامت آماده نبرد با رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها هستند، امروز حس انتقام گیری در وجود جوانان ما از هر زمان دیگر بیشتر شده است.

امام جمعه گلپایگان گفت: ما همواره با سلطه جویانی که در کشورها به غارت دست می‌زنند و مردم بی‌گناه را می‌کشند آماده پیکار و نبرد هستیم، امروز رژیم صهیونیستی از این جنایت بزرگ ابراز شادی کرده است ولیکن بداند که به زودی اسمش از صحنه روزگار محو خواهد شد.

کرامتی تصریح کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی به مالک اشتر معروف بود و محبوبیت خاصی نزد مقام معظم رهبری و ملت ایران و مسلمانان جهان داشتند.

سردار سلیمانی پیرو ولایت و عاشق شهادت بود و به آرزوی خود رسید

حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و تعدادی از یارانش اظهار کرد: شخصیت سردار شهید از جهات مختلفی قابل بررسی است، حقیقتاً تمامی ویژگیهای یاران امام حسین علیه السلام در این شخصیت نهفته است.

وی گفت: یاران امام حسین علیه‌السلام عارف بالله بودند، سردار سلیمانی هم عارف بالله بود، در سخنرانی‌هایی که داشتند معرفت به خدا و عشق به خدا موج می زد و یاران امام حسین علیه‌السلام مخلص بودند، سردار هم مخلص بود و برای خدا کار می‌کرد، سردار گمنام بود و با وجود اینکه قبل از پیدا شدن داعش کارهای بزرگی انجام داده بود، هیچ نامی از او نبود. یاران امام حسین علیه‌السلام شجاع بودند، سردار هم شجاع بود، در دفاع مقدس و بعد از آن شجاعت بی ‌نظیری داشت و در عرصه‌های مختلف خود شخصاً حضور پیدا می‌کرد.

امام جمعه دولت آباد تصریح کرد سردار سلیمانی همچون یاران امام حسین ولایت‌ پذیر بود و هیچ وقت از خطی که ولی ‌فقیه مشخص کرده بود خارج نشد و عاشق و شیفته شهادت بودند، خودشان فرموده بودند: «چه بسیار در کوهها و بیابانها دنبال شهادت گشتم و آرزویم شهادت است». یاران امام حسین علیه السلام دنیا برایشان ارزش نداشت، سردار هم بی‌توجه به دنیا بود.

وی گف: بدانیم گرچه ما سردار سلیمانی را از دست داریم و او به آرزوی خودش رسید ولی جوشش خون شهید در پهنای تاریخ خواهد ماند و همانطورکه خون سیدالشهدا انسانهای آزاده را در تاریخ را بیدار کرد و می‌کند، خون سردار سلیمانی و همرزمان و همفکرانش هم درطول تاریخ انسانهای خفته را بیدار خواهد کرد و به برکت خون این شهید مردم بیدارتر خواهند شد و همانطور که شهید بهشتی فرمودند: بکشید ما را ملت ما بیدارتر خواهد شد، واقعاً هم همین خواهد شد، مردم با صف متحد تر از ولی ‌فقیه زمان خود تبعیت خواهند کرد و او را تنها نخواهند گذاشت.

حجت الاسلام محمود آبادی افزود: عامل اصلی این جنایت آمریکا است و هماطورکه مقام معظم رهبری فرمودند سردار سلیمانی چهرۀ بین ‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه او هستند و در بیانیه ‌ای که سپاه پاسداران داد، انتقام خون این شهید و شهدای دیگر را خواهند گرفت و بار دیگر هیمنه استکبار را درهم خواهد کوبید.

مردم ولایتمدار و شهید پرور دولت آباد پس از اقامه نماز جمعه از درب مصلی نماز جمعه از بلوار طالقانی به طرف سه راهی امام رضا علیه السلام در راهپیمایی وحدت آفرین و اعلام نفرت و انزجار از جناجیت آمریکایی خبیث شرکت کردند.

شهادت سلیمانی نابودی آمریکا و اسرائیل را نزدیکتر کرد

حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سمیرم گفت: مردم امروز بصیرت بیشتری از خود نشان داده و می دهند امت با بصیرت جبهه مقاومت با رهبری ایران اسلامی نمی گذارند تارخ مظلومیت امت علوی تکرار شود.

امام جمعه سمیرم با اشاره به بصیرت ملت در همایت رهبر خود افزود: همانگونه که رهبر گفتند ما هرگز کشور را به سمت جنگ نمی بریم اما اگر دیگران بخواهند چیزی را تحمیل کنند ما با قدرت، تمام منافع آن‌ها را زیر نظر خواهیم داشت و ضربه را به آن‌ها وارد می کنیم.

خطیب نماز جمعه سمیرم با اشاره به پیش دستی دشمنان در برابر ایران اسلامی و سپاه پاسداران متذکر شد: تروریست ها بدانند به تعبیر مقام معظم رهبری انتقام سختی از آنها خواهیم گرفت.

وی اتحاد مضاعف جبهه های اسلام را ثمره خون شهدا به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی دانست و گفت: قطعا در این پایگاه افرادی که دل خوش کرده بودند به مذاکره با شیطان صفتان روزگار با شهادت سردار که نقض صریح قوانین بین المللی است متوجه اشتباه خود شده اند.

حجت الاسلام دهقانی همچنین افزود: شهادت این فرمانده نیروهای مقاومت قطعا قدرتی دارد که زمان نابودی آمریکا، اسرائیل و عیادی آن ها را نزدیکتر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: این شهادت ها زنگ نابودی اسرائیل و صهیونیست را بیشتر از قبل به صدا در آورده و نابودی آنها نزدیک است.

وی با تشبیه سردار شهید قاسم سلیمانی به مالک اشتر ادامه داد: سردار سلیمانی سرباز ولایت بود که به شهادت رسید و ملت ایران ولی امرشان را تنها نخواهند گذاشت.

مردم شهرستان سمیرم در محکومیت اقدام تروریستی آمریکا راهپیمایی کرده و از اقدام آمریکا اعلام انزجار کردند.

سردار سلیمانی یک تفکر و سمبل برای جهاد در راه خدا است

حجت الاسلام سید حمید رضا هاشمی در خطبه های این هفته شهر گز با تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: آمریکای بزدل بداند جبهه مقاومت بیشتر از قبل بر راه خود ادامه خواهد داد و انتقام سختی از آنها خواهد گرفت.

وی گفت: استکبار از ابتدای تاکنون دشمنی و خیانت و حوادث تلخی را در کشور بوجود آورده هر کدام از آنها ملت را بیدارتر و هوشیار تر کرده است و سبب ایستادگی و هوشیاری بیشتر مردم شده است.

امام جمعه شهر گز در ادامه افزود: امروز غرب با شیوه های جدید همانند سبک زندگی غربی و اروپایی و ترویج اباحی گری به دنبال هویت زدایی و قداست شکنی خانواده ها و زنان در جامعه اسلامی است که خانواده ها و زنان باید با الگو گیری از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اهداف شوم دشمن را بشناسند و با حرکت در مسیر دین و زندگی حضرت زهرا (س) با استعمار خبث و پلید مبارزه کنند.

مردم شهر گز امروز پس از اقامه نماز جمعه از درب مصلی نماز جمعه در راهپیمایی اعلام نفرت و انزجار از آمریکای خبیث شرکت کردند و خواستار پاسخ محکم در جنایت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به آمریکای خبیث شدند.

شهادت سردار سلیمانی مقدمه شکست استکبار است

حجت الاسلام اصغر رضوانی، در خطبه های نماز جمعه دهاقان شهادت سردار قاسم سلیمانی را مقدمه پیروزی حرمین شریفین ونابودی استکبار عنوان کردوگفت:این توطئه دشمنان بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی، سردار شهید قاسم سلیمانی را، مالک اشتر ولایت عنوان کرد وافزود:این توطئه به فرمان مستکبرین مغروری که عملا خودرا خدای آسمان ها وزمین می دانند ودرصبح جمعه ای که شیعیان ندای" این هادم ابنیه الشرک والنفاق "سر می دهند رقم خورد.

خطیب نماز جمعه دهاقان، با اشاره به اینکه شهادت سردار رشید جبهه ومقاومت سلیمانی، خبری سهمگین و به کام ما تلخ  است، این واقعه راپیش درآمد سختی‌برای‌خاورمیانه اسلامی عنوان کرد وادامه داد:این خبر واین توططئه می تواندنویدطلوع روشنی بخش ازادی جهان اسلام وحرمین شریفین وقدس عزیز وچه بسا بالاترودرانتها منجر به تمهید واماده شدن جهان اسلام برای برچشم نهادن قدوم مبارک فرزندحضرت زهرا سلام الله علیها وفرج حضرت صاحب الامرعج الله تعالی فرجه الشریف باشد.

حجت الاسلام رضوانی، تصریح کرد:دولت استکباری امریکا ورئیس جمهور ماجراجوی آن آقای ترامپ بداندحزب الله از خون حاج قاسم وحاج قاسم ها نمی گذرد وازاین پس هیچ افسرامریکایی وصهیونیستی درمنطقه امنیت نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، در پایان نماز جمعه، مردم شهرستان دهاقان نیز به پاس رشادت های این بسیجی به تمام معنا، اعلام انزجار خودرا از آمریکاواستکبار با مشت های گره کرده نمودند وفرایاد"هیهات من الذله"سردادند.

با شهادت سردار سلیمانی تمام منافع آمریکا در دنیا به خطر افتاده است

حجت الاسلام سعید رجبی امام جمعه موقت بادرود ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بادرود ضمن تسلیت شهادت سردار دلاور  و رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی  محضر مقام معظم رهبری و ملت انقلابی ایران اسلامی اظهار داشت: خطای راهبردی آمریکا آبیاری شجره طیبه مقاومت است و دشمن بداند شهید سلیمانی؛ زمینه ساز موج بزرگ تشکیل بسیج مردمی ملت‌ها علیه استکبار بود که به زودی انتقام این شهید را جوانان غیور ما خواهند گرفت و با الهام بخشی به جوانان صدها قاسم سلیمانی از دل مقاومت بیرون خواهند آمد.

امام‌جمعه موقت بادرود گفت: مالک اشتر قله کوهی بود که امیر المومنان (ع) درباره ایشان فرمود هیچ‌کس به اوج او نرسید و در سختی و مقاومت هیچ‌کس به‌پای مالک اشتر نرسید؛ مالک به عهدش وفا کرد و به آرزویش رسید و پروردگارش را ملاقات کرد، لذا ما برای این ناراحت نیستیم که حاج قاسم سلیمانی شهید شد چراکه بنده‌ای از بندگان خدا بود، هیچ‌وقت چشمان سلیمانی در زمان ترس بسته نشد و هیچ‌گاه از دشمن‌روی برنگرداند لذا این شهید سرمایه نظام و کشور است.

امام جمعه موقت بادرود گفت: شهادت سردار سلیمانی جنبه‌های مختلفی دارد اول اینکه آرزوی شخصی آن شهید محقق گردید و دوم الهام بخشی به تمام جوانان امت اسلامی و سوم اثبات شرارت و ذات تروریستی آمریکا برای همه دنیا و دشمن شناسی بیشتر برای ملت ایران نمایان گردید.

رجبی بیان داشت: نحوه‌ شهادت سردار سلیمانی در شأن شهادت یک فرمانده بود و نقطه‌ عطفی گردید در جهت اتحاد جبهه‌ی مقاومت در ایران عراق و لبنان و سوریه و همه ستمدیدگان از شیطان بزرگ و آمریکای جنایتکار.

وی  وحدت را اولویت اصلی جهان اسلام دانست و اظهار داشت: تفرقه میان شیعه و سنی برنامه اصلی استکبار و دشمنان اسلام است و امت اسلامی باید با وحدت و پرهیز از اختلاف در برابر تهدیدات دشمن بایستند که دشمن به اهداف شوم خود نرسد.

وی افزود: خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ملی ۴۰ سال گذشته تمام تلاش خود را مبنی بر از بین بردن جمهوری اسلامی و یا ایجاد خلال در مسیر حرکت انقلاب کردنداما هنوز مشت محکم حزب‌الله را نچشیده‌اند.

وی افزود: هیچ تحریم یا فشار اقتصادی نمی‌تواند سد راه مردم انقلاب اسلامی باشد و اگر امروز آمریکا با قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی مواجه شده است با خدا در افتاده است.

خطیب جمعه  بادرود خاطر نشان کرد: آغاز مبارزه با تمام منافع آمریکا شروع شده و این کشور دچار اشتباه راهبردی گشته و با این کار تمام منافع آمریکا به خطر افتاده است.

با شهادت سردار قاسم سلیمانی جوانان سراسر جهان بر علیه استکبار بسیج خواهند شد

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران با اشاره به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنکره شهدای هرمزگان و رزمندگان خمینی شهر اظهار کرد: معظم له در دیدار با دست اندرکاران کنکره  شهدای هرمزگان فرمودند: تجلیل از شهدا وظیفه همه است، این سخن بسیار ارزشمند و کلیدی بوده چراکه یکی از توطئه دشمنان ایجاد انحراف در مسیر نمادهای انقلاب بوده و تلاش می کند یاد و نام شهدا که یکی از مهمترین این نمادهاست به دست فراموشی سپرده شود.
وی افزود: قدرت و عزت جمهوری اسلامی به دلیل خون های مقدسی است که نهال انقلاب را آبیاری کرد و این نهاد را به درختی تنومد مبدل ساخت از این رو باید توجه داشت فرهنگ شهادت و خون شهید اجازه پیاده شدن نقشه های شوم دشمنان را که امروز در عرصه اقتصادی پیاده شده و به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور است  را نخواهد داد.
امام جمعه باغبادران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع دست اندرکاران ستاد برگزاری اجتماع ۱۵ هزار نفری رزمندگان خمینی شهر نیز فرمودند: روحیه دفاع از حق و مجاهدت در راه خدا را حفظ کنید، این مطلب نیز با تقویت ایمان و پاکدامنی تحقق خواهد یافت و همواره باید مورد توجه همگان باشد.
وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور عراق، ادامه داد: فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت طلبی باعث شد قدرت معنوی مردم تقویت و زمینه بیداری آنان را فراهم کند و در ادامه شاهد به آتش کشیدن سفارت امریکا در این کشور بودیم و این مسئله نشان از افول قدرت آمریکا دارد.
فرهنگ اضافه کرد: امریکا در خیال پوچ خود فکر کرد با حمله به پایگاه های مردمی حشد الشعبی می تواند مردم عراق را زمین گیر کرده و به اهداف خود دست پیدا کند اما جواب دندان شکن مردم آزاده عراق بار دیگر نشان داد سیاست های امریکا به بن بست رسیده است.
وی عنوان کرد: امریکا واسرائیل با توطئه های متعدد تلاش کردند کشورهای منطقه را بر علیه  نظام مقدس جمهوری اسلامی تحریک کنند ولی ملت عراق به پا خواستند و لرزه بر اندام کاخ سفید انداختند و سردمداران امریکا این مسائل را به ایران ربط دادند اما مقام رهبری فرمود غلط کردید! و باید توجه داشت اقدامی که امریکا انجام داد و انتقام داعش را از مردم عراق که همان نیروهای حشد الشعبی هستند گرفت، مردم عراق نیز جواب امریکا را دادند.
امام جمعه باغبادران با اشاره به شهادت مالک اشتر زمان سرباز فداکار ولایت سردار قاسم سلیمانی، افزود: امریکا وایادی داخلی وخارجی آنان بدانند با دست خودشان به فروپاشی و شکست قطعی اسرائیل و امریکا نزدیک شدند چراکه دست انتقام امت اسلام ازادی خواهان جهان تمام منافع امریکا  واسرائیل در منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و امریکا اسرائیل منتظر انتقام قطعی وحتمی خود باشند.
وی تصریح کرد: با شهادت خون تازه ای در حرکت مقاومت دمیده می شود با شهادت سردار قاسم سلیمانی و رئیس حشد الشعبی جوانان سراسر جهان بر علیه استکبار بسیج خواهند شد.

کد خبر 404045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.