به نیروی‌های جوان، بومی و محصول باشگاه ذوب آهن اعتماد کنید

این روزها بحث نیمکت ذوب آهن در محافل ورزشی استان اصفهان داغ است. جایگاهی که پس از رفتن علیرضا منصوریان هنوز خالی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها که در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران به سر می بریم و این درحالی است که بعضی از تیم ها برای آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال، تکلیف سرمربی خود را مشخص نکرده اند. یکی از این تیم‌ها ذوب‌آهن اصفهان است. تیمی که برخلاف امسال، معمولا در کادرفنی و مدیریتی خود در چند فصل اخیر ثبات خوبی داشته و ببن تیم های مدعی لیگ بوده است.

ذوبی ها از اول لیگ نوزدهم، با سرمربی‌گری علیرضا منصوریان نتایج سینوسی گرفت و در جدول لیگ برتر بالا و پایین زیادی داشت.

همین روند نه‌ چندان رضایت بخش سبزپوشان دیار زاینده رود سبب شد هیئت مدیره باشگاه به منصوریان اولتیماتوم بدهد و برای او شرط بگذارند که اگر منصوریان نتواند از ۵ بازی آخر نیم فصل اول 10 امتیاز کسب کند، عذر آقای سرمربی را بخواهند.

نیم فصل به پایان رسید و خبر رسید که منصوریان استعفا کرده است، اما برخی از رسانه ها خبر زدند که مسئولان باشگاه سرمربی خود را اخراج کرده ولی قبل از رسانه ای شدن، خود منصوریان استعفا داده است.

هر چه که بود علیرضا منصوریان از ذوب آهن جدا شد و حالا دغدغه اصلی مسئولان باشگاه، انتخاب سرمربی و جذب بازیکن برای حضور پرقدرت در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران است. با این که مدتی از رفتن منصوریان می گذرد، ولی سرمربی جدید تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان هنوز انتخاب نشده است.

با وجود سکوت سنگین رسانه و اعضای باشگاه، گمانه زنی رسانه ها این است که ذوبی ها با تارتار، دایی، ابراهیم زاده و کربکندی، صحبت کرده و چند گزینه خارجی مدنظر دارند.
از طرف دیگر گفته شده هیئت مدیره به دنبال بازگرداندن منصوریان است تا در این شرایط یک نیم فصل دیگر سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن باشد.

اما در این شرایط که ذوب آهن امیدی به قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیا ندارد و از طرفی خطر سقوط تهدیدش نمی کند، بهتر است از نیروهای جوان بومی خودش استفاده کند. به طور مثال مهدی رجب زاده یکی از آن نیروهای جوان و محصول باشگاه ذوب آهن است که سالیان سال در این تیم درخشید و حالا چند صباحی است که فوتبال را کنار گذاشته و در کنار خانواده مشغول استراحت است.

در کنار رجب زاده، افراد دیگری مثل محمد صلصالی، و حسن استکی هم حضور دارند. محمد صلصالی که با ذوبی ها سابقه نایب قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را با هدایت ابراهیم زاده در کارنامه بازی خود دارد. حسن استکی هم دو سال پیش در کنار قلعه نویی در کادرفنی تیم ذوب آهن حضور داشت و از باتجربه های باشگاه محسوب می شود.

قطعا استفاده از این افراد نام برده شده، به عنوان  یک نیروی جوان و باانگیزه، روی نیمکت این تیم اصفهانی که  افکار مدرن و بروز تری نسبت به مربیان پیشکسوت مدنظر برای قبول هدایت سکان مربی‌گری سبزپوشان برخوردار اند.

در این بین شخصی مانند مهدی رجب زاده با وجود اینکه سابقه ای در دنیای مربیگری ندارد، اما با اکثر بازیکنان فعلی ترکیب ذوب آهن در میادین مختلف هم بازی بوده و روحیات آن ها را به خوبی می شناسند، یک امتیاز است. رجب زاده که برخلاف اکثر مربیان کم سن تر یا همسن خودش مانند، جواد نکونام هنوز وارد عرصه مربیگری حرفه ای نشده، با حضورش در این عرصه و با توجه به شور و شوق‌ی که دارد، می تواند خیلی زود به یک مربی بزرگ تبدیل شود و افتخارات زیادی بدست آورد. 

باشگاه ذوب آهن‌ هم می تواند به جای خرج پول زیاد برای استخدام مربی نامدار ایرانی یا خارجی، و با توجه به اینکه امیدی به کسب سهمیه ندارد و خطر سقوط هم تهدیدش نمی کند، می تواند با اطمینان به افراد بومی باشگاه مانند رجب زاده، استکی، صلصالی که سالیان متمادی در این باشگاه کار کرده و سرد و گرم چشیده ‌اند و روزهای تلخ و شیرین زیادی در کسوت بازیکن تجربه کرده‌اند، هم مربی جوانی را به عرصه مربی گری و جامعه فوتبال کشور معرفی کند و هم احتمالا می تواند با اعتماد به نیروی جوان حداقل برای نیم فصل، جواب اعتمادش را شاید در پایان فصل بگیرد.

شاید خیلی از فوتبالی ها بگویند بر چه اساس و با کدام رزمه، این افراد باید سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن بشوند؟
درست است که افراد نام برده شده رزمه قوی برای مربیگری ندارند، اما اعتماد به جوانان فقط به بازیکنان فوتبال ندارد و بلکه باید در عرصه مربیگری هم به این افراد جوان اعتماد شود تا نتیجه خوبی حاصل شود

به طور مثال زمانی که بارسلونا با آن عظمت و شکوه، سال 2008 در بین مربیان بزرگ، شخصی به نام پپ گواردیولا را با 36 سال سن روی نیمکت مربیگری خود نشاند، موفق شد در اولین فصل حضورش روی نیمکت آبی اناری ها 6 گانه تاریخی را به دست آورد و حالا از بهترین مربیان دنیا است. اگر پپ الان جزو بهترین مربیان دنیا است فقط بخاطر اعتماد مدیران وقت باشگاه بارسلونا، به پپ گواردیولا بود که او هم توانست جواب اعتماد مدیران را بدهد و 4 سال رویایی و کسب 16 جام مختلف را برایشان رقم زد.

کد خبر 403979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مزدک IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    اجازه بفرمائید رجب زاده و صلصالی مدرک مربیگری بگیرند و حداقل یک فصل کامل کنار یکی از تیمهای پایه مربی گری بکنند بعد برای ایشون تبلیغ کنید. آقای استکی که در حال حاضر نزدیک 20 سال به صورت مستمر در رده‌های مختلف ذوب آهن مشغول مربی گری هستند و کارنامشون روشنه