واکنش‌های داخلی به شهادت سردار سلیمانی

صبح روز جمعه ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند تن از همراهان وی از جمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی ، به شهادت رسیدند.

به گزارش ایمنا، این اتفاق با واکنش‌های زیادی مواجه شد که محوریت اکثر آنها یادآوری شجاعت و شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شهادت سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه طی حمله بالگردهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، در صفحه توییتر خود نوشت: «سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت و در سحر شهید می‌شویم چون سحر نزدیک است. شهادت بزرگ مجاهد جبهه مقاومت؛ حاج قاسم سلیمانی را به امام زمان و رهبر معظم انقلاب و ملت عزیز ایران و جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه ایران  در صفحه توییتر خود نوشت: تروریسم بین‌المللی ایالات متحده، هدف قرار دادن و ترور ژنرال سلیمانی به عنوان مؤثرترین نیروی مبارزه با داعش، النصره، القاعده و همکارانش بسیار خطرناک و تشدید [رفتارهای] احمقانه است.  ایالات متحده مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه سرکش خود را بر عهده دارد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه توییتر خود آورده است: روح بلند سرباز شجاع و فداکار اسلام به ابدیت پرواز کرد و پس از عمری مجاهدت و تلاش خالصانه به مقام "عند ربهم یرزقون" نائل شد.  ‏سال ها قبل پیر و مراد مالک اشتر زمان گفت: "ما از مرگ نمی هراسیم و شما نیز از مرگ ما صرفه ندارید."
‏تروریست های آمریکا باید پاسخگوی جنایت های خود باشند.

محمد جواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود آورده است: پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک. عکس پیکر در خون سردار را با شادی منتشر کردند، در حالی که که تاریخ مختارها را نخوانده‌ و نمی‌دانند. حاج قاسم عزیزم، محبوب قلبم، شهادتت مبارک.

 فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: فقدان سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی جانکاه است اما یادمان هست که امام راحل عزیزمان می‌فرمود:«از هر قطره خون شهید ما که به زمین می ریزد، انسانهای مصمم تر و مبارزی بوجود می‌آیند.»

شهادت سردار عارف، سلیمانی را به تمامی وجدان‌های بیدار بشر تسلیت می‌گویم.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در صفحه توییتر خود نوشت: ترامپ  با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است.
‏کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

امیرحسین امیرعبدالهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه توییتر خود نوشت: سردار دل ها سلیمانی عزیز به آرزوی دیرینه اش رسید، این بزرگ مرد تاریخ معاصر جهان ، هزاران سردار سلیمانی تربیت کرده است... بی تردید راه پر فروغش با قدرت ادامه دارد.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درحساب توییتر خود آورده است: سردار شجاع و دلیر، حاج قاسم سلیمانی چهره‌ای منحصر بفرد در عرصه مبارزه با تروریسم در منطقه بودند که عمر خویش را صرف دفاع از خاک وطن در سال‌های جنگ‌تحمیلی و پس از آن نمودند که در نهایت، خود قربانی تروریسم شدند. این فقدان بزرگ را به همسرگرامی، فرزندان، و مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود آورده است: بعضی انسانها حقشان نیست در بستر بیماری بمیرند، مثل دیگران نزیسته اند تا مثل دیگران بروند، شهادت حقشان است چون شایسته شهادتند و هر ختمی بر زندگی مادیشان‌جز شهادت، ظلم است.شهادت سردار رشید اسلام فرمانده دلاورسپاه قدس، سردار حاج قاسم سلیمانی تسلیت باد .

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نماد فداکاری، ایثار و مبارزه با تروریسم را به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت می‌گویم.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه توییتر خود آورده است: ومن المومنین رجال صدقوا ماعاهدوالله علیه ‏سردار سلیمانی نماد عزت ایران و مالک اشتر رهبری بود.

شهادت‌ش سوزناک و اندوه فقدانش فراموش‌نشدنی است. ‏اما ذرات خون مطهر او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.

آمریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: صف استوار آرزومندان و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی صفی بلند و بنیانی مرصوص است. ‏رحمت خدا بر شهید حاج قاسم سلیمانی و بر همه‌ مجاهدان راه حق.

سردمداران آمریکا و استکبار که با وجود لاف‌زنی‌های ضد تروریستی خود، به امید آن نشسته‌اند که تروریستهای مزدورشان در ایران اسلامی با شهیدکردن مردان استوار و مقاوم انقلاب راه تسلط بر ایران اسلامی را هموار کنند، بدانند که خون شهیدان راه حق، ملت مؤمن ما را راسخ‌تر و مقاوم‌تر می‌سازد.

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: برادرم ⁧قاسم سلیمانی‬⁩ به حق مجاهد فی سبیل الله بود و شهادتش داغی ابدی بر دل تمام آزادی‌خواهان جهان گذاشت.
‏حاج قاسم شهید شد اما راه او، تا همیشه ادامه خواهد داشت.

محمد دهقان، عضو شورای نگهبان در صفحه توییتر خود آورده است: شهادت مجاهد خستگی ناپذیر سردارحاج قاسم سلیمانی و آمیخته شدن خون او باخون مجاهدان بزرگ عراقی را تبریک و تسلیت عرض می نمایم. این اتفاق نقطه عطفی دراقتدار جبهه مقاومت اسلامی و افول مستکبران و ظالمان آمریکایی و جمع شدن بساط آنها از منطقه خواهد بود.

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلستان در صفحه توییتر خود آورده است: شهید نه تنها خود به سعادت و فوز عظیم دست می یابد بلکه راه حق و عدالت را روشنی می بخشد. شهادت سردار سلیمانی که حیف بود بخواهد به مرگ طبیعی از دنیا برود، رهروان مسیر مقاومت در منطقه و مجاهدین راه استقلال، مقابله با اشغال و تروریسم را در راه خود مصمم تر و ثابت قدم خواهد نمود.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در صفحه توییتر خود آورده است: مجاهدت های بی‌نظیر حاج ⁧‫قاسم سلیمانی‬⁩ که در طول تاریخ ایران فقط با اسطوره‌ها و افسانه‌ها قابل قیاس بود و مجد و عظمتی با شکوه را برای ایران به همراه آورد و دشمن را ذلیل کرد، در نهایت او را به آرزوی دیرینه‌اش رساند و شهادت را نصیبش ساخت.

شهادت انسان های بزرگ همچون زندگیشان اثراتی عظیم خواهد داشت و ایران را متحدتر خواهد ساخت.

‏سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان نماد عزت، غیرت و هوش ایرانی و زندگی سراسر افتخار او که گفتمان مقاومت اسلامی بود و بخش پرغروری از تاریخ ایران است در برنامه درسی قرار میگیرد. راهش پررهرو باد.

خبر تکمیل می شود...

کد خبر 403974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.