برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنتی ملی/ هشدار توئیتری ظریف به آمریکا

صبح روز جمعه ۱۳ در ماه ۹۸ در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند تن از همراهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشد العبی ، به شهادت رسیدند.

به گزارش ایمنا، خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران در خبری فوری و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای این خبر  مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند.

شورای عالی امنیت ملی در  همین جلسه فوق العاده برگزار کرد.

محمدجواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در توئیتی  به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که باید مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه سرکش خود را بر عهده بگیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

این در حالی است که پنتاگون در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی و منطقه‌ای را داشته است.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور نیز با تاکید بر این‌که ترامپ آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است، هشدار داد: کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

کد خبر 403959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.