همکاری شهرداری اراک با شهرداری‌های عراق

شهردار اراک از آمادگی شهرداری اراک جهت انتقال دانش و تجربیات در حوزه سامانه‌های شفاف‌سازی به شهرداری‌های شهرهای کشور عراق  خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدکریم شفیعی در جلسه فعالان اقتصادی استان مرکزی که با حضور سفیر کشور عراق و رایزن اقتصادی سفارت این کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اراک در حوزه شهر هوشمند و شهر یادگیرنده در حال فعالیت است.

وی گفت: ما حاضریم دانش و تجربیات خود در حوزه سامانه‌های شفاف‌سازی مانند "عیان" که شهرداری اراک موفق به کسب رتبه برتر کشوری در آن شده است را به شهرداری‌های شهرهای کشور عراق منتقل کنیم.

شهردار اراک با اشاره به ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی این شهر و مناسبات تاریخی آن با کشور عراق، تصریح کرد: کلانشهر اراک به زودی توسط کمیسیون ملی یونسکو در ایران به عنوان یکی از شهرهای تالابی جهان معرفی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در این نشست سفیر کشور عراق از انتقال تجربیات مجموعه شهرداری اراک پیرامون سامانه‌های شفاف سازی، ابراز خرسندی و آمادگی کرد و گفت:با توجه به توضیحات شهردار اراک از پیشنیه تاریخی و فرهنگی این شهر، علاقمند هستم در خصوص ظرفیت‌های فرهنگی اراک مطالعه بیشتری انجام دهیم.

کد خبر 403946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.