"شهر من" به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره تخصصی در حوزه شعر و داستان کودک و نوجوان با هدف غنی سازی خود در حوزه ادبیات کودک با موضوع های شهروندی امروز در حالی در ایستگاه پایانی ایستاده بود که تابلوهای نقاشی را که به نفع کودکان کار به فروش رفته بود به عنوان تندیس دست برگزیدگان میداد تا آثار ادبی پیوندی با کودکان کار برقرار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشنواره "شهر من" نخستین جشنواره شهروندی شعر و داستان کودک و نوجوان با هدف ترویج مفاهیم شهری و شهروندی امروز پنجشنبه برگزیدگان خود را شناخت. در این مراسم محمد عیدی، رئیس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تعداد آثاری که از شهرهای مختلف کشور ارسال شده برای جشنواره‌ای که نخستین گام خود را برمی‌دارد خبر خوشحال کننده ای است.

عیدی اظهار امیدواری کرد که برگزاری رویدادهای فرایند محور ادامه یابد تا بتوان تمام مسائل مبتلا به شهری را از طریق جشنواره تبدیل به مسئله مدنی و اجتماعی کرد.

زبان هنر، راهگشا است

در ادامه احمد رضایی، رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان نیز، اظهار کرد: نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان "شهر من" نشان داد اگر بخواهیم مسائل حوزه شهری و آموزه‌های شهروندی را به زبانی موثر و عمیق با شهروندان درمیان بگذاریم، باید سمت و سوی زبان هنر بگردیم.

وی افزود: از همه دعوت شده تا دراتاق فکری در زمینه تخصصی شعر، قصه، نمایش‌نامه و همچنین در حوزه‌های تجسمی و در دیگر موارد هنری شرکت کنند.

رضایی با بیان اینکه ۱۰ کارگاه شعر و یک کارگاه داستان قبل از جشنواره برگزارشد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی جشنواره این است که موضوعات کاربردی مدیریت شهری را مطرح کرده است.

ابتکاری بودن، ویژگی بارز جشنواره

کوروش محمدی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: این ایده‌ها تقلیدی نیست و از این جهت حائز اهمیت است که ایده را طراحی و جشنواره‌ای با کیفیت عالی با هدف القا وظایف و تکالیف شهروندی در ادبیات کودک و نوجوان برگزار شده است.

وی افزود: حوزه فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری با احساس مسئولیت به ادبیات کودک و نوجوان جامعه و با هدف ارتقا و دانش شهروندی به این حوزه توجه نشان داده است.

عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: امید است که این جشنواره الگویی باشد برای جامعه و بتواند خط سیر و نگرش شهروند مشارکت جو را ترویج دهد و شاهد پرورش نسلی از آینده سازان این جامعه با نگرشی به مراتب بهتر از قبل باشیم.

به گزارش ایمنا، شایان و سمانه دو نوجوانی که در فروردین امسال در استان گلستان درگیر سیل بودند اثری را با موضوع امیدآفرینی در شرایط سخت را به جشنواره ارسال کرده بودند و مدیران شهری از این دو نوجوان به طور ویژه تقدیر کردند.

کد خبر 403943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.