هیچ جریان سیاسی به تنهایی قادر به حل مشکلات کشور نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من تمام جناح ها و افراد جریان های سیاسی کشور را می شناسم و هیچ یک از این جریان ها به تنهایی قدرت حل مشکلات کشور را ندارند مگر اینکه با یکدیگر اتحاد و تعامل داشته باشند.

به گزارش ایمنا، علی لاریجانی در همایش تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد در قم اظهار کرد: اگر نخبگان تمام جریان‌های سیاسی کشور دور یک دیگر جمع شوند می‌توانند مشکلات اساسی کشور را کنترل و مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: در وضعیتی که دشمن با تمام ملت ایران درگیری دارد تمام مسئولان باید در مسیر اتحاد حرکت کرده و بر آتش اختلافات دامن نزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جهت گیری‌های اختلاف افکنانه برخی از مسئولان در شرایط هجمه همه جانبه دشمنان به هیچ وجه قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

فضای عمومی کشور به سمت تولید هدایت شود

لاریجانی تصریح کرد: هدف تحریم‌های بین‌المللی آشفتگی اقتصادی با ایجاد رخنه در مسیر تولید و اشتغال است.

وی افزود: در این شرایط تا حد امکان از ظرفیت دیپلماسی برای رفع مشکلات اقتصادی و تولیدی استفاده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر استفاده از توان دیپلماسی برای بهبود وضعیت تولید باید افکار عمومی و فضای کلی جامعه به سوی تولید و اشتغال هدایت شود.

لاریجانی تاکید کرد: در شرایطی که دشمن برای زمینگیر کردن اقتصاد ایران تمام همت خود را به کار گرفته باید تمام اراده‌ها و هدف گیری‌ها در مسیر رونق تولید قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: بزرگترین کمکی که اصحاب رسانه و دلسوزان می‌توانند بکنند این است که فضای عمومی را به سمت تولید و اشتغال سوق داده و از جهت‌گیری های حزبی و گروهی خودداری کنند.

تسهیل صادرات کالا 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در این شرایط بیش از هر زمان دیگری به صادرات نیازمند است، روند صادرات با وجود تمام مشکلات ارزی روان‌تر شده است.

لاریجانی اضافه کرد: با تغییر نرخ ارز کمک شایانی به صادرات کشور خواهد شد، اما نیاز به مشوق‌های صادراتی همچنان در سطح کشور احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: در این شرایط نباید با بعضی سخت‌گیری‌ها و موانع در مسیر خود تحریمی و کاهش حجم صادرات کشور گام برداشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع استاندارد نقش کلیدی در رشد اقتصادی دارد، استاندارد یک مساله اطمینان بخش در داخل و تسهیل‌گر در روند صادرات است.

لاریجانی گفت: توجه به استاندارد یک مقوله پایه‌ای در رشد اقتصادی کشور است و بدون رعایت ضوابط آن امکان ورود به بازارهای بین‌المللی ممکن نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع کیفیت و استاندارد یکی از اصلی‌ترین نیازهای کشور در توسعه کمی و کیفی کالاهای صادراتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استانداردسازی و انطباق نشان استاندارد روند صادرات کالاهای داخلی به بسیاری از کشورهای دنیا راون‌تر شده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مسئولان اقتصادی کشور از تولید و صادرات کالاهای خرد حمایت‌های لازم را به خرج دهند.

وی اظهار کرد: در قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد تلاش شده تا مساله استانداردسازی در تمام بخش‌های کشور نهادینه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بازدیدهای میدانی استاندار قم از واحدهای تولیدی از اقدامات مثبت و عملی در مسیر رونق تولید و اجرای قوانین مصوب در این زمینه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 403937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.