پرداخت معوقات پرستاران تا پایان امسال

بسته اخبار اجتماعی امروز- پنجشنبه ۱۲ دی ماه- اختصاص دارد به وعده وزیر درخصوص پرداخت معوقات پرستاران، سلاخی کودک ۱۸ ماهه توسط مادر، زمان اعلام نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش و پنج کشته در حادثه خونین برخورد دو دستگاه خودروی سواری در سیستان و بلوچستان که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که شرمنده پرستاران هستیم، اضافه کرد: در بازدیدهای استانی، با این موضوع مواجه می‌شدم که معوقات پرستاری بیش از یک سال و نیم پرداخت نشده است که تصمیم گرفتیم اصلاحاتی در این وضعیت ایجاد کنیم که خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت، توانستیم قسمتی از این مطالبات را پرداخت کنیم و تا پایان سال نیز پرداخت مطالبات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بعد از این معوقات پرستاری بیش از سه ماه نشود و مطمئن هستیم که پرستاران این پدیده را به حساب ما نمی‌گذارند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به توسعه گسترده و فراوان تخت‌های بیمارستانی و برای اینکه ما برای این‌ها نیرو نداشتیم، مجوزی را از سازمان امور استخدامی کشور گرفته‌ایم تا ۹ هزار پرستار را در ۲ مرحله جذب و استخدام کنیم که این نیز یک دستاورد برای جبران حداقلی کسری‌های کادر خدمات پرستاری کشور است.

۲۹ درصد از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان از خانواده طلاق بودند‎

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۹ درصد افرادی که در فتنه اخیر دستگیرشده‌اند جزء خانواده های طلاق و متلاشی شده بودند.

احتمال افزایش ۵۰درصدی مستمری مددجویان

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از پیشنهاد ارائه شده این نهاد برای افزایش ۵۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی کشور به دولت و مجلس خبر داد.
بختیاری گفت: اعتقادما بر این است که نیاز است مستمری مددجویان با توجه به تورم و مشکلات معیشتی موجود در سال ۹۹ افزایش پیدا کند و پیشنهاد ما افزایش ۵۰ درصدی است که امیدواریم از محل تبصره ۱۴ و باقی زمینه ها این اتفاق بیفتد.
وی افزود: همراهی دولت و مجلس و نمایندگان مجلس همراهی خوبی بود اما انتظارمان این است در این قسمت توجه ویژه شود.

۵ کشته در برخورد خونین پراید با وانت تویوتا

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته در پی اعلام بر برخورد یک دستگاه سواری پراید با وانت تویوتا در کیلومتر ۲۰ محور "سراوان-خاش" بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شدند.
بهروزی زاده ادامه داد: با حضور مأموران در صحنه مشخص شد، یک دستگاه سواری پراید با ۴ سرنشین به صورت رخ به رخ با یک دستگاه وانت تویوتا برخورد کرده اند.
وی افزود: متأسفانه در این حادثه هر ۴ سرنشین خودروی پراید و راننده وانت تویوتا بر اثر شدت برخورد و ضربه وارده در دم جان باختند.

انحصار،عامل اصلی ویرانی محیط زیست است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انحصار را عامل اصلی عقب ماندگی در توسعه و ویرانی محیط زیست دانست.
عیسی کلانتری افزود:۸۳ درصد آلایندگی کشور دستاورد صنعت خودرویی است که بیش از۶۱ درصد ذرات آلاینده کمتر از ۲.۵میکرون  را که به‌طور مستقیم وارد سلول‌های خونی انسان می شود را شامل می شوند.
وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل آلودگی هوا مجبور شدیم مدارس را ۱۲ روز در شهر تهران تعطیل کنیم، تاکیدکرد: میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال بر اثر آلودگی هوا در ایران  ۶برابر کشور ترکیه است و متاسفانه آنچه خریدار ندارد نگاه بلند مدت در خصوص حفظ منابع  و توسعه پایدار است.
معاون رئیس جمهوری تولید داخلی را مشروط به داشتن ارزش افزوده و نابود نکردن منابع حیاتی دانست و اظهارکرد: هم‌اکنون ۷۳ درصد اتوبوس‌ها، ۶۰ درصد کامیون‌ها، ۸۷ درصد مینی‌بوس‌ها و ۸۱ درصد موتورسیکلت‌های کشور اسقاطی هستند و هر موتور سیکلت به اندازه هشت خودرو سمند آلودگی تولید می‌کند و با این شرایط چه انتظاری برای داشتن هوای پاک داریم.

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سازمان سنجش مسوول برگزاری آزمون علمی جذب نیروی انسانی بود که بر اساس رایزنی‌ها ۱۵ دیماه جاری نتایج آن اعلام می‌شود.
علی اللهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش سهمیه جذب ۱۸ هزار و ۹۵ نفر را دارد که به منظور جذب سهمیه مذکور، اسامی افراد تا ۲ برابر ظرفیت اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: فهرست نهایی افراد پس از گزینش و تایید نهایی برای شرکت در دوره‌های آموزشی اعلام می‌شود.
وی افزود: مبنای برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش سند بنیادین تحول است که زیرنظام‌های آن مشخص شده و در این راستا دستورالعمل‌های مختلفی ابلاغ و اجرا می‌شود.

سلاخی کودک ۱۸ ماهه به دست مادر!

صبح امروز مادری بر اثر جنون آنی فرزند یک و نیم ساله خود را در شهرستان بیرجند به قتل رساند.
سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند مادری ۲۴ ساله بر اثر جنون آنی دختر خردسال یک ونیم ساله خود را با چاقو به قتل رسانده است و حالت روحی مناسبی ندارد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: مأموران متهم را دستگیر و با حضور مقام قضائی و پزشکی قانونی جسد مقتول به سردخانه منتقل و متهم نیز برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.
سرهنگ حسینی افزود: تحقیقات پلیس درباره انگیزه قاتل از وقوع جنایت ادامه دارد و علت اصلی قتل منوط به نظریه پزشکی قانونی و اظهار نظرمقام قضائی خواهد بود.

کشف ۵۰ هزار لیتر روغن پایه قاچاق در بندرخمیر

سردار عباسعلی بهدانی فرد جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف ۲ کامیون حامل ۵۰ هزار لیتر روغن پایه قاچاق در شهرستان بندرخمیر خبرداد.

کد خبر 403922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.