تحقق ۴۴ میلیارد تومان از درآمدهای شهردار مراغه

شهردار مراغه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۴۴ میلیارد تومان از ردیف‌های درآمدی بودجه سال ۹۸ شهرداری مراغه محقق شده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی، اظهار کرد: امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی هزینه شده که نسبت به اعتبار ۷.۹ میلیارد تومانی سال گذشته از افزایش چند برابری برخوردار بوده است.

وی گفت: با توجه به نیازهای زیرساختی و ترافیکی و مطالبات شهروندان، از ابتدای سال تاکنون بیشتر از گسترش فضاهای سبز به اجرای طرح های مسیرگشایی شهری توجه شده است.

شهردار مراغه افزود: هم اکنون سه طرح مسیر گشایی شامل احداث خیابان‌های ۴۵ متری شهرک سهند به میدان مادر و ۳۵ متری الغدیر به میدان دانشجو در شهرک گلشهر و نیز تعریض خیابان شهید قدوسی در حال اجراست.

احمدی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی، یک باند از خیابان ۳۵ متری الغدیر به شهرک گلشهر تا دهه فجر امسال آسفالت‌ریزی شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی طرح احداث پل فلزکاران اضافه کرد: متاسفانه راه‌آهن با وجود تعهد مشارکت در اجرای این طرح، سهم ناچیزی در اجرای آن داشته و تنها مشارکت آن ۴۰۰ میلیون تومان به صورت تامین آهن‌آلات برای این منظور بوده است.

شهردار مراغه با تاکید بر نقش محوری فرودگاه سهند برای توسعه گردشگری و حمل و نقل منطقه گفت: تاکنون شهرداری مراغه برای توسعه جایگاه سوخت تلاش‌های بسیاری انجام داده، لیکن برای تکمیل آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

احمدی با انتقاد از قوانین دست و پاگیر اداری برای سرمایه‌گذاری اضافه کرد: وجود این موانع و بعضی شایعات و حرف و حدیث‌ها زمینه‌ساز کاهش رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شهر شده است که باید مرتفع شود.

وی افزود: در دو سال و نیم اخیر، حدود شش میلیارد تومان برای رفع مشکلات اصناف و مالکان اراضی و واحدهای صنفی واقع شده در مسیر خیابان جام جم از سوی شهرداری هزینه شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 403911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.