چرا شهرداری اصفهان فرهنگنامه شهروندی را تدوین کرد؟

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: نسخه دیجیتالی فرهنگنامه بزرگ شهروندی قابل استفاده برای شهروندان، فرهیختگان و هنرمندان شهر اصفهان وتمام کلانشهر های کشور خواهد بود. 

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا،با اشاره به ضرورت فرهنگنامه شهروندی اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری دستگاه هایی وجود دارد که به شهروندان خدمات ارایه می‌دهند اما جز شهرداری نیستند و قوانین و مقررات خود را دارند که بخشی از آن به شهروندان مربوط می‌شود.

وی افزود: دستگاه های مربوطه چند جلد قوانین و مقررات داشتند که از لحاظ مکانی و سازمانی بسیار آشفته، مشوش و پراکنده بود چرا که برخی قوانین تخصصی و برخی برای عموم مردم بود و برای یافتن این قوانین و مقررات سردرگمی وجود داشت. 

وی ادامه داد: همچنین اهالی رسانه و هنرمندان هنگامی که برای سیستم مدیریت شهری اثری هنری مانند فیلم، تئاتر، داستان و شعر اثر خلق می‌کنند برای جمع آوری اطلاعات این سوال همیشه برایشان مطرح است که باید به کجا مراجعه کنند؟ 

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان افزود: تمام این مسائل باعث شد که اقدام به آماده سازی و تدوین فرهنگنامه بزرگ شهروندی کنیم، فرمت را آماده و تیمی را هماهنگ کردیم و در نهایت اطلاعات دسته بندی شد و بخش های معرفی، اگاهی، توصیه ها و منابع و ماخذ به آن اضافه شد.

رضایی تصریح کرد: فرهنگنامه شهروندی در فاز اول با ۱۲ موضوع در ۱۰ جلد به صورت دیجیتال آماده و برروی سایت شهروندی نصب خواهد شد و لینک آن در سایت های دیگر بارگذاری می‌شود هر شهروند و اهل فرهنگ و هنر که نیاز به تعاریفی از قوانین و اطلاعات داشته باشد می‌تواند وارد این سایت شده  واز آن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: درضمن این نسخه دیجیتالی فرهنگنامه قابل استفاده برای شهروندان، فرهیختگان و هنرمندان شهر اصفهان وتمام کلانشهر های کشور خواهد بود. 

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در خصوص ادامه این فرهنگنامه گفت: در فاز بعدی چند دستگاه دیگر به آن اضافه خواهد شد و قرار است هر دوره سه ماهه سازمان مربوطه بروزرسانی اطلاعات را انجام دهد و برای ما ارسال کند چراکه نسخه دیجیتال و قابل تغییر است.

کد خبر 403903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.