خام‌فروشی ۹۰ درصد از پسماند شهری سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: ۹۰ درصد مواد بازیافتی جمع‌آوری شده در پسماندهای شهر به دلیل فراهم نبودن شرایط بازیافت به صورت خام‌ بسته‌بندی و فروخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا پیوندی با بیان اینکه در جهان از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود و اکنون در شهر سمنان به دلیل خام فروشی مواد بازیافتی سود چندانی حاصل نمی‌شود، اظهار کرد: شهرداری سمنان با راه‌اندازی شهرک بازیافت سعی دارد به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، ایجاد صنایع تبدیلی و خارج نشدن مواد بازیافتی به صورت خام از شهر کمک کند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان برای اولین بار در کشور طرح ساماندهی مواد بازیافتی و انبارهای فروش ضایعات را در سال ۱۳۹۱ ارایه کرد و اکنون از ۴۸ انبار فروش ضایعات شهر سمنان، ۴۰ انبار از داخل شهر به شهرک بازیافت منتقل شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با بیان اینکه اقدام‌های زیربنایی شهرک بازیافت مانند جدول‌کشی، زیرسازی، تیرگذاری برق، انشعاب آب و برق و دیوارکشی انجام‌شده است، یادآور شد: شهرک ۲۰ هکتاری بازیافت در هشت کیلومتری شهر سمنان قرار دارد و اکنون از ۱۲۰ قطعه زمین موجود در این شهرک ۴۸ قطعه واگذار شده است.

پیوندی تصریح کرد: پیش از احداث شهرک بازیافت، استقرار انبارهای ضایعاتی در داخل شهر، چهره شهر را نازیبا کرده و به محلی برای فروش لوازم سرقتی تبدیل شده بود.

وی عنوان کرد: در شهرک بازیافت ضوابط خاص فیزیکی مانند نصب دوربین کنترل، ثبت اطلاعات ورودی و خروجی پلاک خودروهای حامل پسماند و ثبت مشخصات خریدار و فروشنده به منظور تامین امنیت در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله در شهر سمنان تولید می‌شود که فقط ۳۶ درصد آن در مبدا تفکیک می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 403901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.