صدور حکم قضائی برای تخریب مغازه‌های اطراف مسجد جامع گلپایگان

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: حکم قضائی برای تخریب مغازه‌های اطراف مسجد جامع گلپایگان صادر شده است و فرمانداری و شهرداری موظف به اجرای آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، فریدون الهیاری امروز _پنجشنبه ۱۲ دی ماه_ در جلسه مشترک شوراهای شهرستان‌های گلپایگان، خوانسار و بویین میاندشت با بیان اینکه امروزه مهمترین گفتمان توسعه‌ رونق اقتصادی صنعت گردشگری است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر ۱۱ درصد سهم مشاغل جهان مربوط به صنعت گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال‌های اخیر ۲۰ درصد اشتغال‌های جدید مربوط به گردشگری است، اما کشور ما در جهان از لحاظ صنعت گردشگری جایگاهی ندارد که دلایل آن وابسته بودن به فروش نفت و تبلیغات ایران هراسی دشمن مانع سفر گردشگران به کشور شده بود.

 الهیاری تصریح کرد: توجه به توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و کشاورزی موجب بی مهری به صنعت گردشگری شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مبتنی بر حوزه گردشگری است، گفت: براساس آمایش سرزمینی در هر شهرستان صنعت گردشگری باید تعریف شود، برنامه ریزی‌ها و احداث یک خیابان در شهر با هدف ایجاد گردشگری باید انجام شود.پیشرفت صنعت گردشگری اعتبار نیاز دارد، در حالی که در خشکسالی مطلق بودجه دولت قرار داریم.

الویت میراث فرهنگی مرمت آثار تاریخی است

الهیاری با بیان اینکه خانه‌ ابهری در خوانسار، خانه معظمی‌ها در گلپایگان و قلعه تخم آغلو در بویین میاندشت مرمت و بازسازی شدند، گفت: میدان امام اصفهان از آثار تاریخی است که اگر یک کاشی آن کنده شود بازتاب جهانی پیدا می‌کند بنابراین الویت یک میراث فرهنگی مرمت آثار تاریخی اصفهان است.

وی گفت: در سال‌های گذشته مناطق غرب استان مورد بی‌مهری قرار گرفت، اگر منابع ملی تخصیص داده شد سهم غرب استان باید در نظر گرفته ‌شود، توسعه به مشارکت مردم و تغییر تفکر و اندیشه وابسته است و در غیر این صورت با پول دولت توسعه صورت نخواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: گردشگری نیاز به مشارکت فرا بخشی دارد و تمام دستگاه‌ها به نوبه خود در حوزه گردشگری باید ورود پیدا کنند تا توسعه گردشگری را شاهد باشیم.

الهیاری با بیان اینکه باید موقعیتی ایجاد شود که در ایام تعطیل شاهد تردد مسافران و گردشگران به سمت غرب استان باشیم، تصریح کرد: به دلیل مشکلات زیرساختی که در محل سد کوچری وجود دارد باید مراحل قانونی محیط زیستی برطرف شود تا صنعت گردشگری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ محصولات موجب رونق اقتصادی شهرستان است و با یک برنامه ریزی صحیح می‌توانیم هزینه برگزاری جشنواره را تأمین کنیم، گفت: برای حفظ سنگ نگاره‌ها تیمره یک پایگاه با مرکزیت گلپایگان ایجاد می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در خصوص مغازه‌های اطراف مسجد جامع گلپایگان خاطرنشان کرد: حکم قضائی برای تخریب مغازه‌های اطراف مسجد جامع گلپایگان صادر شده است و فرمانداری و شهرداری موظف به اجرای آن هستند، میراث فرهنگی استان مدافع آثار تاریخی است و برای اجرای حکم حق تثبیت سرمایه‌گذار مشخص شده است.

کد خبر 403892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.