۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
پارک‌های ایمن

محیط بازی امن برای کودکان و محل‌هایی آرام برای گذران اوقات شهروندان جزو استانداردهای شهرهای مدرن امروزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پارک‌ها و فضای سبز شهری بخش مهمی از محیط‌های شهری است که سهم زیادی در ایجاد آرامش روحی، تلطیف هوای شهری و گذران اوقات فراغت شهروندان دارد.

ایمن‌سازی وسایل و ابزار بازی از مهم‌ترین وظایف مدیران شهری است که در کلانشهرها به دلیل تراکم جمعیت و مراجعه گسترده شهروندان به این مناطق اهمیت بیشتری دارد.

محیطی امن برای کودکان

محمدرضا کشاورزیان، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی پارک‌ها و وسایل بازی کودکان در کلانشهر اراک، می‌گوید: با توجه به حساسیت پارک‌ها و ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان، برای رفع ایرادات این اماکن و به خصوص وسایل بازی کودکان حدود سه هزار مترمربع ضربه‌گیر را که در گذشته خریداری کرده‌ایم در پارک‌های حاشیه شهر مانند شهرک ولیعصر، پارک شهر و بلوار کشاورز نصب می‌شود.

وی می‌افزاید: یکی از اقدامات مهم این سازمان برای ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در پارک‌ها، جمع‌آوری وسایل بازی فلزی خطرناک از پارک‌ها و نصب وسایل پلی اتیلن خریداری شده به جای آن‌ها است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به اعتبارات این سازمان در سال جاری، تصریح می‌کند: اعتبارات این سازمان در سال جاری نسبت به سال گذشته با توجه به تغییر مدیریت‌ها کاهش داشته است و با توجه به صحبت‌هایی که با شهردار و اعضای شورای شهر داشتیم مقرر شد امسال در بحث خدمات شهری، فضای سبز و سیما منظر و فضاهای پارکی بیشتر کار شود؛ لذا در حال رفع و اصلاح ایرادات پارک‌ها هستیم تا با اقداماتی که انجام می‌شود بودجه مناسبی در زمینه فضای سبز برای سال آینده مصوب شود.

کشاورزیان با بیان اینکه برای سه پارک بزرگ خیبر، آزادی و امیرکبیر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کابل خریداری شده است، خاطرنشان می‌کند: اصلاح روشنایی پارک‌ها که تعدادی از آن‌ها از سال ۹۳-۹۴ باقی مانده در حال انجام است و هم‌اکنون یک خط روشنایی پارک خیبر روشن شده است.

وی اظهار می‌کند: وسایل بازی کودکان در پارک‌ها و نیمکت برای مبلمان شهری خریداری شده و بهسازی و نوسازی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ادامه می‌دهد: برای باز طراحی پارک الغدیر واقع در فاز یک خیابان جهاد(هپکو) با جهاد دانشگاهی قراردادی منعقد شده است.

کشاورزیان از احداث مجموعه باغ ایرانی در اراک خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: طرح باغ ایرانی در مرحله طراحی قرار دارد و زمین احداث آن در منطقه یک شناسایی شده است تا با طراحی تمام المان‌های لازم به عنوان پارک شاخص در اراک احداث شود، ضمن اینکه در حال حاضر زمین و معابر مجاور آن در حال آماده‌سازی است  از سوی دیگر اجرای طرح در انتظار برآورد بودجه است.

وی با بیان اینکه نوار جنگلی حاشیه شهر فضای پارکی نیست، می‌گوید: بر اساس اقداماتی که باید در این فضا انجام شود ناظران دستور کار شخم بهاره و پاییزه را صادر می‌کنند، ضمن اینکه علف‌زنی علف‌های خشک این نواحی به صورتی انجام می‌شود که علف‌ها برای اصلاح خاک مورد استفاده قرار بگیرند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در راستای بهبود فضای سبز این شهر، تصریح می‌کند: با توجه به اهمیت بخش فضای سبز و نیاز به کاشت گونه‌های گیاهی و درختان در مناطق مختلف شهری، نیازسنجی برای کاشت گونه‌های مناسب انجام شد و در مناطق پنج‌گانه اراک با ایجاد فضاهای جدید مانند بلوار، پارک و… تغییر گونه گیاهی و درخت بر اساس نیاز هر منطقه انجام می‌شود.

کشاورزیان ادامه می‌دهد: بر این اساس طبق نیازسنجی انجام شده توسط کارشناسان منطقه سه، گل‌های کلم زینتی برای پارک بدر منطقه فیجان و گل‌های داوودی و کلم زینتی برای فلاورباکس‌های مقابل شهرداری ناحیه سنجان و گل‌های همیشه بهار و کلم زینتی برای میدان هفت تیر در نظر گرفته و توسط عوامل اجرایی کاشته شد.

وی می‌گوید: برای بهسازی فضای پارک‌های شهر اراک و به دنبال پاسخگویی به درخواست‌های مردمی، ساخت آب‌خوری ویژه معلولان در پارک ملت توسط عوامل اجرایی منطقه دو این سازمان انجام شد.

بهسازی المان‌ها

رضا آباقری، مسئول واحد فنی و تاسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک نیز با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای بهبود مبلمان شهری اراک، اظهار می‌کند: امسال برای بهسازی و ایجاد المان‌های سطح شهر اراک ۸۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده است که تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان از این مقدار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار هزینه‌ها برای طراحی و ساخت المان‌های نوروزی انجام شده است، ادامه می‌دهد: بخشی از المان‌های سطح شهر تاکنون رنگ‌آمیزی و بهسازی شده و دو المان دائمی را نیز برای اراک ساخته شده است.

کد خبر 403875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.