سکونت استیجاری سبب آسیب به زنان پایتخت می‌شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر آسیبی به خانواده یا شخص به دلیل سکونت ناپایدار در تهران تحمیل شود، می‌تواند زندگی یک خانواده را دگرگون کند که در این خصوص زنان بیشتر در معرض آسیب هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری، شب گذشته (چهارشنبه) در حاشیه افتتاح چهارمین گرمخانه زنان در منطقه پنج تهران اظهار کرد: کمیته اجتماعی در شورای شهر پنجم تهران، در یکی از محورهای برنامه خود به مفهوم عدالت نسبت به تمام اقشار و گروه‌ها توجه داشته و کارتن خوابی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است.

وی با بیان اینکه زنان جامعه در معرض آسیب بیشتری قرار دارند، افزود: در کلانشهری مانند تهران زنان دسترسی کمتری نسبت به حقوق اجتماعی دارند و در نوساناتی که به وجود می آید ممکن است با مشکلات بیشتری رو به رو شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران سکونت استیجاری در تهران را یکی از علل بروز مشکل و آسیب برای زنان شمرد و تصریح کرد: مسکن در تهران استیجاری است و افراد سکونت ناپایدار دارند. اگر آسیبی به خانواده یا شخص تحمیل شود، می‌تواند زندگی یک خانواده را دگرگون کند. در این خصوص زنان بیشتر در معرض آسیب هستند.

وی با اشاره به این که تلاش شده در دو سال گذشته در حوزه هایی که خارج از وظیفه شهرداری بودند کمتر ورود کنیم، ادامه داد: ایجاد گرمخانه ها جزو وظایف شهرداری ها است. در دهه گذشته در این زمینه اقدام انجام شده بود که باید قدردان باشیم، ولی این اقدامات به تناسب شهر تهران کافی نبود و به‌طور مثال برای زنان فقط یک‌ مرکز ایجاد شده بود که از کانون های بحران خیلی فاصله داشت.

فخاری با اشاره به بهره‌برداری از چهارمین گرمخانه زنان در یک سال گذشته در تهران، خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که از  تابستان ۹۷ آغاز شد و با تلاش و نظارت های شبانه روزی گرمخانه ها از لحاظ تغذیه و مکان یابی وضعیت بهتری پیدا کرده است و توانستیم‌ سرویس دهی را ارتقا دهیم.

کد خبر 403860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.