بهترین بازارهای سال نو در اروپا

فرارسیدن سال نو در هر فرهنگ و ملیتی، بهانه‌ای برای گشت و گذار در بازارها و فراهم کردن تدارکات لازم برای لذت از آن به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال نو برای مردم به معنای آغازی جدید است؛ اغلب افراد به مناسبت شروع سال جدید تدارکات خاصی می‌بینند تا بتوانند خاطره‌ای لذتبخش را تجربه کنند. در ادامه  با بهترین شهرهای اروپایی برای گشت و گذار در بازارها و خریدهای سال نو آشنا می‌شویم.

باث

باث، شهری درجنوب غربی انگلستان است که در ۱۵۰ کیلومتری غرب لندن قرار دارد. این شهر شهرت خود را از جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر می‌گیرد و محل قرارگیری یکی از قدیمی‌‎ترین حمام‌های سراسر اروپا و حتی کل دنیا است. باث از جمله محبوب‌ترین مکان‌های موجود برای سال نو به حساب می‌آید. بازارهای پر رزق‌وبرق خرید سال نو از بزرگ‌ترین رویدادهای جالب در جنوب غربی اروپا است و شامل بیش از ۱۷۰ کلبه چوبی تزئین شده زیبا در قلب میراث جهانی این شهر می‌شود. بازار کریسمس باث از سنتی بسیار قدیمی انگلستان پیروی می‌کند.

بنا بر این سنت، هر یک از کلبه‌های تزئین‌شده یک محصول صنعتی با کیفیت و مجزایی برای عرضه دارد. بیش از ۷۰درصد از غرفه‌داران بازارهای سال نو انگلستان از اهالی این شهر و مناطق اطراف آن و حدود ۶۰درصد از کالاهای ارائه شده توسط آن‌ها کاملا دست‌ساز است. این محصولات شامل تزئینات کریسمس دستباف، هدایای شخصی، اسباب‌بازی‌های دست‌ساز، غذاها و نوشیدنی‌های مخصوص این جشن، آثار هنری محلی و جواهرات می‌شود.

بروکسل

حال و هوای سال نو در بروکسل بلژیک از ۲۹ نوامبر تا ۵ ژانویه است. در طول این پنج هفته شهر سرشار از صحنه‌های مسحورکننده، عطرهای روح‌بخش، غرفه‌های رنگارنگ، ایده‌های نو برای داشتن بهترین هدیه سال نو و دورهمی‌های باشکوه است. درخشش شادی و شکوه در خیابان‌های بروکسل در این ایام و تزئینات مخصوصی که نوید آمدن سال نو را می‌دهد، در کنار جذابیت‌های زمستانی عجیب و افسانه‌ای شهر که از مهم‌ترین رویدادهای بروکسل در ایام جشن و سرور کریسمس به حساب می‌آید، بازدیدکنندگان را در فضایی کاملا کریسمسی غرق می‌کند. این رویداد ویژه که از اهمیت جامع و بسزایی برخوردار است بروکسل را به مقصد مسافرتی ممتازی در طول تعطیلات سال نو تبدیل می‌کند.

اسکیت روی یخ، برپایی یک درخت کریسمس پرزرق‌وبرق و مجلل، اجرای نمایش‌های مسحورکننده و جادویی نور و صدا، نورپردازی‌های جذاب، رژه جشن کریسمس، برپایی چرخ سنتی فریس، چرخ و فلک‌هایی با تزئینات شاد و غیره از جمله فعالیت‌های شگفت‌انگیز بزرگ و کوچکی است که این ایام را در شهر بروکسل تبدیل به دوره‌‎ای مسحورکننده و بی‌نظیر در سراسر اروپا می‌کند. از سوی دیگر در فاصله دو کیلومتری از مرکز این شهر تاریخی، شگفتی‌های زمستانه بسیاری هم‌چون فضای مخصوص جشن سال نو، تزئینات محیطی بی‌نظیر، غذاهای خوشمزه، نورپردازی‌های افسانه‌ای و تنوعی با شکوه از احترام به سایر نقاط جهان و فرهنگ‌های آن‌ها که منجر به برانگیختن حس احترام به بازدیدکنندگان از تمامی اقشار و ملیت‌‎های گوناگون می‌شود، گذراندن زمستان در بروکسل را به رویایی شیرین برای هر کودک و بزرگسالی می‌کند.

منچستر

اصلی‌ترین، بزرگ‌ترین و به طرز قابل توجهی بهترین بازار سال نو در کل کشور انگلستان، بدون شک بازار منچستر است که مقصدی ایده‌آل برای یک تور تفریحی به حساب می‌آید که سالانه بیش از ۹ میلیون بازدیدکننده را به سمت خود جذب می‌کند. در این بازار بیش از ۳۰۰ غرفه وجود دارد که غذاها و نوشیدنی‌های بین‌المللی و منحصربفردترین هدایای مخصوص فصل نوئل یا ایام سال نو را در بازاری که در قلب پر جوش و خروش شهر واقع شده است ارائه می‌کند. علاوه بر این ۱۰ مکان مجزا، هر یک با ویژگی‌های خاص و متمایز در بازار این شهر وجود دارد که هر کدام مورد متفاوت و جذابی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. برای مثال نمایش‌های نورپردازی، شعبده‌بازی، جادوگری، اجرای تئاترهای خیابانی و نمایش مناظر دیدنی از کلیسای جامع منچستر و موزه ملی فوتبال از جمله سرگرمی‌های تفریحی این شهر به حساب می‌آید.

وین

از اواسط ماه نوامبر تا اولین روز سال نو، زیباترین میادین وین به جادوئی‌ترین بازارهای کریسمس تبدیل می‌شود که با عطر مواد لازم برای پخت نان‌ها و شیرینی‌های مخصوص این دوره، یک فضای نشاط آور ایجاد می‌کند. بازار سنتی Vienna Magic of Advent از شناخته‌شده‌ترین بازارهای وین در ایام تعطیلات است که میدان "هال" این شهر را به یک زمین افسانه‌ای درخشان تبدیل می‌کند.

هدایای کریسمس، درختان تزیین‌شده‌ای که میدان را در دریایی از نور چراغ‌های باشکوه و تابان غرق می‌کند، شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های گرم و دلچسب، همچنین چرخ و فلک‌ها و کارگاه‌های سرگرم‌کننده ساخت کاردستی برای بچه‌ها، همگی وین را به تجربه‌ای بی‌نظیر در ایام سال نو تبدیل می‌کند. بازار فرهنگی برگزار شده در مقابل کاخ شونبرون نیز از جمله نقاط بی‌نظیر در وین است که جلوه‌هایی ویژه و رومانتیک در پس زمینه‌ای امپراطوری ارائه می‌د.  این بازار شامل صنایع دستی سنتی، تزئینات دست‌ساز مرتبط با سال نو، کنسرت‌های زنده و برنامه‌های گسترده کارگاهی برای کودکان می‌شود.

کد خبر 403859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.