آموزش رایگان سواد به شهروندان مشهدی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: شهروندان بی‌سواد مشهد می‌توانند تا ۳۰ دیماه جاری با شماره‌ تماس‌های اعلام‌ شده، در این طرح ثبت نام کنند.

به گزارش ایمنا، شهریار آل شیخ با بیان اینکه بر اساس آمارهای سازمان نهضت سوادآموزی کشور، تعداد ۲۹ هزار ایرانی بی‌سواد در مشهد زندگی می‌کنند، اظهار کرد: هم اکنون در ۸۱ بلوک شهری، بیش از ۱۰۰ نفر بی‌سواد سکونت دارند که بیشتر این بلوک‌ها در مناطق سه، چهار، پنج، شش، هفت و ۱۲ مشهد قرار دارد.

وی با اشاره به الحاق مشهد به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو در تیرماه سال جاری افزود: تفاهم‌نامه‌ای در شهریورماه ۹۸ توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی منعقد شد که بر آن اساس، مدیریت شهری مشهد با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی در این شهر به نهضت سوادآموزی خراسان رضوی یاری دهد.

وی با تأکید بر اینکه کمپین وقف سواد به همین منظور راه‌اندازی شده است اظهار کرد: شهروندان فاقد مهارت خواندن و نوشتن می‌توانند تا ۳۰ دی‌ماه جاری با تماس با مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد (۱۳۷) و نهضت سوادآموزی خراسان رضوی (۳۲۲۵۳۵۶۰) در کمپین وقف سواد ثبت نام کنند.

آل‌شیخ گفت: این طرح کاملاً رایگان بوده و با اهتمام سمن‌ها و خیرین، شوراهای اجتماعی محلات، ادارات فرهنگی مناطق و فرهنگسراهای شهرداری و راهبری توأمان سازمان فرهنگی اجتماعی و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری با معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام می‌شود.

کد خبر 403851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.