سورپرایز جدید اکسپو ۲۰۲۰ دبی

معماران اماراتی احداث پاویونی زیبا و جنگلی را با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای اکسپو ۲۰۲۰ پیشنهاد کرده‌اند؛ این نمایشگاه جهانی قرار است در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ به میزبانی دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پرینتر سه بعدی یا تولید افزودنی، فرآیند ساخت اشیا سه بعدی از یک فایل دیجیتال می‌باشد. در این فرآیند یک جسم، از قرار دادن لایه های متوالی در کنار هم تشکیل می‌گردد، که هرکدام از این لایه ها را می‌توان یک مقطع افقی نازک و برش خورده از جسم در نظر گرفت. پرینتر سه بعدی مخالف روش های کم کردنی است که برای ساخت قطعات از روش تکه تکه کردن یک قطعه فلز یا پلاستیک استفاده می‌کند. پرینتر سه بعدی به سازندگان این امکان را می‌دهد که اشکال پیچیده را با مواد کم‌تری نسبت به تولید سنتی ایجاد نمایند.

گروهی از معماران اماراتی احداث پاویونی مجسمه مانند با الگوی جنگل با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی را برای نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی پیشنهاد کرده‌اند. این پاویون شگفت‌انگیز قرار است از مجموعه‌ای ازسازه‌های شبیه درخت، با اندازه‌ها و ارتفاعات متفاوت تشکیل شود که روی شاخه‌های آن‌ها چراغ‌های ال‌ای دی نصب شده است. مجسمه بتنی زیبا انرژی مورد نیاز خود را از پنل‌های خورشیدی، که روی بام سازه‌های درخت مانند آن نصب خواهد شد، تامین می‌کند و چراغ‌های رنگارنگ نصب شده روی دیوارهای پاویون نیز با استفاده از این پنل‌ها در تمام طول شب روشن می‌ماند.

پاویون اکسپو ۲۰۲۰ دبی از ارتفاعی برابر با ۲۶ فوت برخوردار خواهد بود و طرح کلی آن برگرفته از لوگوی اکسپو ۲۰۲۰ دبی و درخت‌های نخل معروف امارات متحده عربی است. معماران برای تضمین مقاومت سازه در مقابل تغییرات آب و هوای بیابانی دبی از بتن به عنوان مصالح پایه بهره خواهند برد و  اثر هنری خود را به عنوان نماد نوآوری در ساخت‌وساز با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی احداث خواهند کرد.

در این روش در فرآیند ساخت، کم‌ترین میزان مصالح هدر می‌رود و سازه‌ای با دقت و ظرافت تمام ایجاد می‌شود. در فضای اطراف پاویون اکسپو ۲۰۲۰ نیز فضای سبز مملو از گل‌ها و گیاهان بومی ایجاد خواهد شد که علاوه بر پاکسازی هوای محیط، محیطی جنگل مانند به وجود می‌آورد تا با طرح درخت‌مانند سازه سازگاری بیشتری داشته باشد.

کد خبر 403849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.