پایان عملیات عمرانی احداث پارک الهیه در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پایان عملیات عمرانی و پیشرفت ۷۰ درصدی احداث پارک بزرگ الهیه واقع در خیابان ارغوانیه خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه توجه به متناسب‌سازی فضاهای شهری، طراحی محیط و منظر شهری جهت ارتقای زیرساخت‌های فعالیت‌های فیزیکی و پیاده‌روی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان، مقوله‌ای بسیار مهم بشمار می‌رود که در این میان توجه به نقش پارک‌های شهری به‌عنوان فضاهایی جهت ارتقای فعالیت‌های اجتماعی و فیزیکی حائز اهمیت است.

وی افزود: پارک‌های شهری عامل مهمی جهت شکل‌دهی به پایداری اجتماعی و همبستگی فضاهای شهری است که مواردی مانند مشکلات زندگی شهری، ایمنی پارک و فضای سبز، امنیت و متناسب نبودن امکانات مورد نیاز برای گروه های مختلف سنی و جنسی در این مکان‌ها از جمله عوامل کاهش تمایل شهروندان برای استفاده از این عرصه‌ها است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با محدود شدن و تقلیل فضاهای طبیعی داخل شهرها و کاهش تماس شهروندان با عناصر طبیعی، احیای ارتباط انسان با طبیعت باید به عنوان یکی از عناوین اصلی طرح‌ها و برنامه‌ریزی شهری مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: پارک‌ها و فضاهای سبز شهری بخشی از زیرساخت‌های عمومی شهر بشمار می‌رود که کارکردهای مفیدی برای محیط شهری، از جمله بهبود کیفیت هوا، انجام فعالیت‌های تفریحی، ثبات عاطفی و حفظ سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری داشته و نقش مهمی در پایداری شهرها ایفا می‌کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت خدمت‌رسانی به شهروندان و تأمین اسباب رفاه و آسایش آنها، منطقه ۱۵ احداث پارک الهیه واقع در خیابان ارغوانیه را با وسعت  ۱۵ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار داد، گفت: در این پارک مفیدترین و مقاوم‌ترین گونه‌های گیاهی کاشته می‌شود و کارهایی چون نصب مبلمان، ایجاد محوطه بازی کودکان و امکانات جدید برای فضای تفریح کودکان و بزرگسالان، ساخت سکوی نماز و آلاچیق، مسیر دوچرخه و سرویس بهداشتی انجام می‌شود که هم اکنون عملیات عمرانی آن به اتمام رسیده و درخصوص عملیات زیباسازی و فضای سبز به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است.

کد خبر 403843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.