بهره‌برداری از محور میانی چهارباغ عباسی تا پایان امسال

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده محور میانی چهارباغ عباسی تا پایان سال‌جاری به شرایط اینکه در مسایل میراث و مجوزها مشکلی خاصی وجود نداشته باشد، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در منطقه سه به دلیل موقعیت خاصی که دارد، اقدامات عمرانی خاصی انجام می‌شود که بیشتر آنها در قالب پروژه‌های مرمتی و گذرهای تاریخی است.

وی افزود: مهمترین پروژه‌ای که در راستای بازسازی فضای شهری، پروژه محور چهارباغ عباسی است که بیشتر اعتبار مورد نیاز اجرای آن در بودجه منطقه سه لحاظ شده به طوری که برای محور میانی آن حدود هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در پروژه محور چهارباغ عباسی پس از اجرای پیاده‌راه، عملیات عمرانی محورمیانی آن آغاز شده است، ادامه داد: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال‌جاری به شرایط اینکه در مسایل میراث و مجوزها مشکلی خاصی وجود نداشته باشد، محور میانی چهارباغ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای بدنه محور چهارباغ عباسی انجام شده که پس از تکمیل محور چهارباغ اجرا خواهد شد.

مظفر با بیان اینکه کف‌سازی بازار تا بازار از دیگر پروژه‌های مهم منطقه سه است که با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی انجام می‌شود، گفت: این پروژه علی‌رغم سختی‌های خاص در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه چند خانه تاریخی در منطقه سه توسط سازمان نوسازی و بهسازی در حال مرمت است، گفت: پروژه‌های میدان امام علی (ع) نیز در حال اجرا بوده که شاخص‌ترین آن احداث مجتمع تجاری و اداری زرین است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: در حال حاضر سفت‌کاری پروژه مجتمع تجاری و اداری زرین به اتمام رسیده و برای عملیات نازک‌کاری پروژه نیز پیمانکار مربوطه انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تجاری و اداری زرین حدود ۳۰ هزار مترمربع وسعت دارد و شامل دو طبقه پارکینگ و دو طبقه تجاری است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پروژه تجاری و اداری زرین در یک برنامه دو ساله مورد بهره برداری قرار می‌گیرد تا تأمین منابع برای آزادسازی میدان جلوخان انجام شود.

مظفر گفت: با احداث پروژه تجاری و اداری زرین، انتقال طلافروشان به این مجتمع انجام، آزادسازی میدان جلوخان تکمیل و پروژه میدان امام علی(ع) به اتمام می‌رسد.

وی افزود: اقداماتی درخصوص فعال‌کردن میدان امام علی(ع) توسط منطقه سه انجام شده که مهم‌ترین آن راه‌اندازی فضای چند منظوره در آینده نزدیک برای رونق‌بخشی به میدان است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به بودجه شهرداری منطقه سه در سال‌جاری، تصریح کرد: امسال بودجه منطقه سه ۱۵۵ میلیارد تومان بوده که ۸۸ میلیارد تومان عمرانی و ۳۵ میلیارد خالص عمرانی بوده و خوشبختانه تاکنون ۶۰ درصد بودجه جذب شده است.  

کد خبر 403838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.