رشد ۵۶درصدی متراژ پروانه‌های ساختمانی در منطقه ۳

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در سیاست‌های آینده شهرداری اصفهان می‌توان «شهرداری بافت تاریخی»که مباحت تاریخی را در مناطق یک، سه، شش، پنج، قسمتی از ۱۱ و بخش کوچکی از ۱۵درصد می‌کند، تشکیل داد تا مباحث تاریخی بیشتر و عمیق‌تر دنبال شود.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه سه یکی از مناطق تاریخی و قلب تاریخ اصفهان و حتی ایران است که سه دوره پایتخت کشور و یک دوره نیز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است.

وی منطقه سه را منطقه‌ای استراتژیک و خاص دانست و افزود: علی‌رغم مسائل و مشکلات ویژه‎ای در حوزه بافت تاریخی به دلایل خط قرمزهایی که در موضوع تاریخ مواجه هستیم و البته باید به آنها اهمیت داد زیرا اگر بخواهیم فرهنگ و ساختار نیاکان را رصد کنیم در همین تاریخ نهفته است، با تلاش‎های انجام شده اقدامات خوبی در ارتباط با صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به آمار ساخت و ساز در منطقه سه، تصریح کرد: در سال‌جاری متراژ پروانه‌های ساختمانی صادر شده در منطقه سه حدود ۲۲۵ هزار مترمربع بوده که رشد ۵۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی خاطرنشان کرد: آمار تعداد پروانه‌های صادر شده در منطقه سه نیز در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵درصد رشد داشته است.

حسینی‌نیا ادامه داد: علی‌رغم موانع موجود در حوزه تاریخ و مباحثی که منطبق با مباحث فرهنگی و تاریخی است، اقدامات خوبی توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان انجام شده که از جمله آنها می‌توان به ساماندهی محور گردشگری تاریخی «میدان تا میدان» با همکاری شهرداری منطقه سه اشاره کرد که یکی از پروژه‌های گردشگری است.

وی ادامه داد: مرمت موزه هنرهای معاصر، انجام اقداماتی در محور گردشگری دردشت و سرای خیار از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه سه به شمار می‌رود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: در محور چهارباغ عباسی اقدامات بسیار خوبی با هماهنگی و همراهی میراث فرهنگی کشور، استان و همچنین هدایت شورای راهبری چهار باغ انجام شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل حمام شاهزاده‌ها، مناسب‌سازی میدان نقش جهان با همکاری در معاونت شهرسازی معماری، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و منطقه سه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با انجام این اقدامات می‎توان به افزایش جذب گردشگر در منطقه سه کمک کرد و براساس سیاست‎گذاری شهردار اصفهان در برنامه سنجش‎پذیر که یکی از مؤلفه‎های آن در حوزه بافت های تاریخی و حفظ و احیاء این ابنیه تبیین شده، امیدواریم این مباحث در منطقه سه بیش از پیش دنبال شود.

حسینی‎نیا تصریح کرد: در سیاست‌های آینده شهرداری اصفهان می‌توان «شهرداری بافت تاریخی»که مباحت تاریخی را در مناطق یک، سه، شش، پنج ، قسمتی از ۱۱ و بخش کوچکی از ۱۵ رصد می‌کند، تشکیل داد تا مباحث تاریخی بیشتر و عمیق‌تر دنبال شود.

وی با اشاره به محدودیت ارتفاع ساخت بناها در منطقه سه، اظهار کرد: این منطقه به دلیل مسایل تاریخی و حریم عرصه های ابنیه و محورهای تاریخی، محدودیت ارتفاع وجود دارد و بر اساس تراکم پیش‌بینی شده و حد استانداردی که برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده، می‌توانیم نسبت به صدور مجوز ساخت و ساز اقدام کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد: گرچه در منطقه سه ارتفاع ساختمان‌ها پایین است، اما در مباحث پیرامون گردشگری از جمله هتل، رستوران‌های سنتی و مجموعه‎هایی که بتوانند با حفظ کالبد، روح جدیدی در ابنیه ایجاد کنند، رونق اقتصادی ویژه‌ای را در بر خواهد داشت.

کد خبر 403837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.