درخواست ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین‌آلات جدید

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: در نظر گرفتن مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در بودجه سال آینده شهرداری جهت خرید ماشین‌آلات جدید در راستای توانمندسازی و به عنوان بازوی محرکه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید طرفه‌تابان در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی که در محل مجتمع تولیدی صفه برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع تولیدی صفه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان عمران در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار احداث شده و در حال حاضر ۱۰۰ نفر نیرو شبانه‌روز در آن فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجتمع تولیدی صفه آسفالت و مصالح مورد نیاز پروژه‌های عمرانی تولید می‌شود، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۵۰ هزار تن خاک، ۸۰۰ هزار تن مصالح دانه‌بندی شده، ۱۲۰ هزار تن آسفالت، ۱۷۰ هزار تن بتن و ۱۰۰ هزار قطعه بتنی پیش‌ساخته در این مجتمع تولید و در اختیار پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان از جمله پروژه‌های آفتاب، نصف‌جهان، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه بین المللی اصفهان قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: علاوه بر قراردادهای خرید و اجرای آسفالت، ۲۴۰ میلیارد تومان پروژه توسط سازمان عمران در حال اجرا است و هیچ یک از پروژه‌ها تعطیل نبوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین توانایی‌های سازمان عمران «برنامه‌ریزی» است و برای اجرای پروژه‌ها براساس استانداردها کار می‌کند، گفت: در ۹ ماه امسال ۷۷درصد افزایش جذب بودجه نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بوده‌ایم.

طرفه‌تابان یکی از مشکلات سازمان عمران را وجود ماشین آلات فرسوده عنوان کرد و افزود: در نظر گرفتن مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان جهت خرید ماشین‌آلات جدید در راستای توانمندسازی بازوی محرکه شهرداری ضروری است.

وی اظهار کرد: باید تعداد شش میکسر باتوجه به حجم بالای بتن‌ریزی به امکانات این سازمان اضافه و ردیف اعتباری مورد نیاز آن در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم ماشین آلات را نوسازی و فرسوده‎ها را حذف کنیم.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تاکید کرد: با دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار سازمان عمران رفع مسائلی همچون پرداخت حقوق، هزینه ماشین آلات، خرید قیر، هزینه سوخت، خریدآرماتور، پرداخت‌های مالی به فروشندگان و پیمانکاران بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: تأمین مالی غیر نقد در قراردادهای اجرایی و امکان نداشتن اضافه شدن مابه‌التفاوت نقد و غیرنقد بر ضرایب توافق شده با سازمان، انباشت زیان سازمان و بدهی به پیمانکاران و تأمین کنندگان، فرسوده بودن ناوگان ماشین آلات سبک و سنگین را از مشکلات سازمان عمران برشمرد.

طرفه‌تابان گفت: داشتن منابع انسانی مناسب شامل نیروهای جوان پیگیر و وظیفه شناس در کنار کارشناسان باتجربه با توان بالای فنی و مهندسی، داشتن کارخانجات تولید مصالح عمرانی با ظرفیت‌های اسمی متعدد، داشتن تخصص و امکانات مورد نیاز برای تولید محصول جدید و جلب اعتماد پیمانکاران و فروشندگان برای ادامه فعالیت با سازمان عمران علی‌رغم وصول دیرهنگام مطالباتشان، تعامل مطلوب و موثر بین مدیران سازمان و سیاستگذاران کلانشهر در جهت ارتقای جایگاه سازمان از توانایی‌ها و نقاط قوت این سازمان است.

وی ادامه داد: عملیات بتن‌ریزی با سه دستگاه پمپ و ثبت رکورد سه هزار تن بتن‌ریزی طی مدت ۱۰ ساعت از دیگر توانایی‌های سازمان عمران بشمار می‌رود.

کد خبر 403836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.