ایجاد ۳۰ هکتار عرصه فضای سبز در سه پروژه رینگ حفاظتی شهر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: حدود ۳۰ هکتار عرصه فضای سبز در سه پروژه کلیدی شهر ایجاد می شود که حدود ۱۵ هکتار آن در پروژه فرزانگان، حدود هشت هکتار در پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب و حدود ۵.۵ هکتار در پروژه نصف جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فروغ مرتضایی‌نژاد در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی که در محل مجتمع تولیدی صفه برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص فضای سبز پروژه رینگ حفاظتی پرداخت و اظهار کرد: پروژه بلوار فرزانگان حدفاصل میدان فرزانگان تا اتوبان فرودگاه و به طول تقریبی شش کیلومتر و مساحت ۸۵ هزار مترمربع است که طرح پوشش گیاهی آن در تاریخ ۱۲ تیرماه ۹۸ به منطقه ۱۴ ابلاغ شده است.

وی افزود: به دلیل محدودیت وجود سیم برق فشار قوی بر روی اکثریت طول مسیر در رفیوژ میانی و لزوم رعایت حریم در طرح پوشش گیاهی از گونه‌های کاج مشهدی به عنوان گونه اصلی در محور وسط و درختچه‌های طاووسی دارای گل زرد، ارغوان با گل صورتی و یوگای گل سفید به صورت متناوب و به منظور ایجاد تنوع رنگ در محیط با فاصله‌های طولی ۱۰۰ متر استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون در حدود ۸۰ درصد طول بلوار فرزانگان عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است، تصریح کرد: پیمانکار مجری ایجاد فضای سبز انتخاب و در حال آماده‌سازی بستر آن شامل مواردی چون تسطیح خاک و گودبرداری است و مقرر شده تمام عملیات اجرایی توسط شهرداری منطقه ۱۴ و با نظارت سازمان پارک‌ها انجام شود.

وی با اشاره به فضای سبز پروژه آفتاب، گفت: تقاطع غیرهمسطح آفتاب واقع در بزرگراه شهید اردستانی در محدوده مناطق ۱۰ و ۱۴ و با مساحت تقریبی ۱۵۰ هزار مترمربع واقع شده است که طرح پوشش گیاهی و برآورد هزینه اجرای آن در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۹۸ به مناطق ۱۰ و ۱۴ جهت اجرا ابلاغ شده است.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: در این طرح در لبه‌های مسیر به منظور حفظ محدوده دید از لحاظ ترافیکی به عرض شش متر کاشت چمن گرمسیری در نظر گرفته شده و در سایر قسمت‌ها از درختان سرو شیراز، سرو ناز، سرو نوش، زیتون تلخ و درختچه‌های نوری، طاووسی، ارغوان ایرانی، زرشک زینتی، پرچین‌های سرو نوش و زرشک زینتی انواع پیچ ها برای پوشش شیب و گل‌های دائم استفاده و مقرر شده عملیات اجرایی توسط شهرداری منطقه ۱۰ و با نظارت سازمان پارک‌ها انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه خاکریزی در قسمتی از لوپ‌های تقاطع انجام شده، اما هنوز تکمیل نشده است، اظهار کرد: منطقه ۱۰ نسبت به درخواست تأمین اعتبار اقدام کرده تا پس از آن مجوز ترک تشریفات برای انتخاب پیمانکار دریافت شود.

وی با اشاره به پروژه نصف‌جهان، گفت: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف‌جهان واقع در بلوار امام رضا (ع) در محدوده منطقه ۱۵ و با مساحت تقریبی ۵۳ هزار مترمربع واقع شده است که طبق جلسه سوم دی‌ماه ۹۸ مقرر شده تمام عملیات اجرایی توسط شهرداری منطقه ۱۵ و با نظارت سازمان پارک‌ها انجام شود.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه عملیات اجرایی فضای سبز این پروژه در مرحله غلاف‌گذاری است، تصریح کرد: طرح پوشش گیاهی و برآورد هزینه آن تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه سال‌جاری به منطقه ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به کمبود منابع آب جهت احداث و نگهداری فضای سبز پیش‌بینی شده آب مورد نیاز از طریق پساب تصفیه شده شرق تأمین شود.

کد خبر 403835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.