آغاز طراحی تئاتر شهر در چهارباغ

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: طراحی تئاتر شهر در یک قطعه زمین به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع در خیابان چهارباغ آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی در صفحه اینستاگرام خود درباره جزئیات چند  پروژه عمرانی در حوزه تئاتر اصفهان با بیان اینکه ایده تبدیل مکان سینما همایون به "تئاتر شهر" اصفهان در دستور کار قرار داشت، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در مالکیت این محل شریک دیگری هم دارد ولی متأسفانه نهایتاً مذاکرات طرفین در خصوص خرید سهم شریک و یا تعریف یک روش مشارکت به نتیجه نرسید و این ایده از دستور کار خارج شد.

وی با بیان اینکه شخصا تحلیل و ملاحظاتی در خصوص چرایی به نتیجه نرسیدن مذاکرات دارم که در حال حاضر بنای ورود به آن را ندارم، افزود: از چند سال قبل طراحی یک مجموعه مختص به تئاتر در خیابان چهارباغ در قطعه زمینی با متراژ ۷۰۰ متر مربع پیگیری و تقریبا به نتیجه نهایی هم رسیده بود ولی با منتفی شدن ایده سینما همایون و لحاظ متراژ ناکافی این زمین، این پروژه هم متوقف شد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر یک قطعه زمین به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع در خیابان چهارباغ انتخاب و پس از یک فرآیند، کار طراحی فاز یک و فاز دو "تئاتر شهر" به علیرضا تغابنی که یکی از پرافتخارترین معماران این روزهای ایران است سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر که سه هفته پیش برگزار شد گزارش این کار ارائه و مقرر است تا تیرماه 99 طراحی نهایی در کمیسیون مطرح و بررسی شود، ادامه داد: احداث این پروژه از زمان نهایی شدن طراحی، نزدیک به سه سال زمان خواهد برد.

مزروعی درباره تالار هنر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: تالار هنر که یکی از پایگاه های اصلی تئاتر اصفهان محسوب می‌شود مدتی است که به دلیل عملیات بازسازی تعطیل است و عملیات بازسازی از تیرماه ۹۷ عملا آغاز شده است.

وی اضافه کرد: نکته مهم این پروژه است که هدف گذاری اولیه صرف مبلغ نزدیک به پنج میلیارد تومان در این عملیات بوده اما در مقطعی با این استدلال که پروژه "تئاتر شهر" هم در حال طراحی و احداث است تصمیم گرفته می‌شود که سقف هزینه عملیات بازسازی تالار هنر به دو میلیارد تومان کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اصفهان با اشاره به بازدید خود از این پروژه تصریح کرد: با همفکری و مشورت با مدیران ذیربط نتیجه گرفتیم که با لحاظ افق چهارساله راه‌اندازی تئاتر شهر، بهتر است که سقف هزینه عملیات تالار هنر افزایش یابد تا در جزییات و بهره‌وری این عملیات نتایج ملموس‌تری حاصل شود.


وی از موافقت نوروزی، شهردار اصفهان برای اضافه شدن مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به سقف این عملیات خبر داد و گفت: بازسازی کامل تأسیسات، اضافه شدن یک بلک باکس و چندین پلاتو نتیجه این عملیات خواهد بود؛ امیدوارم در ماه‌های آتی و نزدیک شاهد بازگشایی تالار هنر باشیم.

کد خبر 403817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.