۸۰۰ کیلومتر خرابی شدید در راه‌های اصفهان وجود دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت:  ساخت راه در حوزه راه و شهرسازی است، در استان اصفهان ۸۰۰ کیلومتر خرابی شدید در راه‌های شریانی وجود دارد که تعمیرات و بهسازی آنها بودجه‌ای معادل ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست با شهرداران شرق اصفهان، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و بخشداران بخشهای شش گانه شهرستان اصفهان، با تبریک ولادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات اگر تفاهمات و مشارکت‌های دستگاهی نباشد پروژه‌های استان به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه ساخت راه در حوزه راهداری نیست، افزود: ساخت راه در حوزه راه و شهرسازی است و در استان اصفهان ۸۰۰ کیلومتر خرابی شدید در راه‌های شریانی وجود دارد که تعمیرات و بهسازی آنها بودجه‌ای معادل ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان،  تصریح کرد: باید اولویت‌بندی در مطالبات کل استان انجام شود و روکش آسفالت محورهایی مانند کوهپایه، سگزی، داران و نائین علیرغم تنگناهای موجود باید بودجه لازم را به سبب شدت خرابی‌ها دریافت کنند.

از ۳۸۰ نقطه حادثه خیز استانی نقشه برداری شد

وی با بیان اینکه ردیف‌های استانی برای نگهداری راه‌ها و نوسازی آنها بسیار محدود است، اظهار کرد: بودجه ۲۰۰ میلیونی تنها برای ۷۰۰ متر آسفالت کافی است این در حالی است که یک خط کشی ساده متری چهار هزار تومان و یک پایه روشنایی بیش از ۳۰۰ هزار توامن هزینه دارد.

دادخواه با اشاره به نقشه‌برداری از ۳۸۰ نقطه حادثه خیز استانی، افزود: به دلیل اینکه محورهای عبوری در محدوده شهرها واقع شده اعتباری برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود و از سال گذشته مکاتبات شهرداری‌ها مبنی بر دریافت قیر رایگان با پاسخی روبرو نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اختصاص قیر منتفی شده و پیمانکاران باید خود قیر مصرفی را تامین کنند، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی برای نقاط منتهی به این شهرک‌ها باید همکاری و مشارکت لازم را انجام دهد تا خطرات برخی نقاط رفع شود، همچنین در مورد راه‌های روستایی سال گذشته در روکش‌های حفاظتی ورود کردیم و ۲۵ کیلومتر را با این روکش‌ها تامین کردیم.

شرق اصفهان ۱۵۰ کیلومتر خرابی راه روستایی دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان،  تصریح کرد: میزان خرابی راه‌های روستایی شرق اصفهان تا ۱۵۰ کیلومتر است که متاسفانه پیمانکاران شرق اصفهان به دلیل وجود مطالبات بسیار علاقمند به ادامه کار در چنین شرایطی نیستند.

وی با اشاره به وجود چهار نقطه پرتصادف در جرقویه علیا، افزود: این نقاط همگی پیگیری شد و بودجه آسفالت روستای فیض‌آباد هم تامین شد و عملیات اجرایی آسفالت میدان خارا در سه راهی رامشه و قوس منتهی به این سه راهی تا یکماه آینده شروع می‌شود.

دادخواه با تاکید بر اینکه در موضوع روشنایی راه‌های روستایی با محدودیت اعتبارات روبرو هستیم، تصریح کرد: به دلیل کمبود بودجه این عملیات صرفا در نقاط پرتصادف به صورت تک پایه، دو پایه و سه پایه انجام می‌شود.

وی در خصوص محورهای داخل روستاها گفت: برای حریم در محورهایی که از داخل روستاها عبور می‌کند ملاک ما طرح هادی روستایی است و کاهش حریم در اختیار بنیاد مسکن است که با طرح هادی مصوب می‌شود.

کد خبر 403811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.