پروژه‌های راهداری با توجه به بودجه محدود اولویت‌بندی شود

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: با توجه به بودجه محدود، پروژه‌ها باید اولویت‌بندی شود و در پروژه‌ها ابتدا توجه به حفظ جان انسان‌ها اهمیت دارد و بعد از آن توجه به رفع حادثه‌خیزی نقاط، بهسازی و نوسازی روکش آسفالت‌ محورها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اکبری بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست با شهرداران شرق اصفهان، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و بخشداران بخش‌های شش گانه شهرستان اصفهان، که به دعوت ناهید تاج الدین، نماینده اصفهان انجام شد، اظهار کرد: اولویت در تخصیص اعتبارات باید تکمیل پروژه‌های نیمه کاره باشد که در این مورد بیش از ۹۰ موضوع موارد درخواست شهرداران و دهیاران اصفهان را احصاء کردیم و بخشی از آنها را در اولویت اول و بخشی در اولویت دوم است.

وی با تاکید بر اینکه باید اولویت را به پروژه‌های نیمه کاره بدهیم، افزود: نباید از دستگاه‌ها درخواست کار خلاف قانون بشود و باید در مورد حریم‌های روستایی مجوزات لازم رعایت شود.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، تصریح کرد: مجوز ورود به حریم در اختیار وزیر هم نیست و نمی‌توان در این امر مجوزی داد و اگر راهداری چشم خود را به قانون ببندد در طول یکسال همه جاده اصفهان تهران از دو طرف ساخته می‌شود و دیگر چیزی از حریم محورها باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه باید دسترسی‌های روستایی ایمن باشد، گفت: به ایجاد دسترسی‌های ناایمن مجوز لازم داده نمی‌شود و تمام موارد شامل عرض جاده‌های روستایی فرعی، فرعی درجه یک، اصلی و غیره تعیین شده است.

اکبری با تاکید بر اینکه از سال ۹۵ که راهداری به اداره حمل و نقل منتقل شد نزدیک به ۲۰۰ اداره آن از چارت سازمانی خارج شد، افزود: تمام مکاتبات با سازمان امور استخدامی انجام شد اما تغییری حاصل نشد و حتی در مورد اداره راه و شهرسازی تعداد بیشتری از ادارات آن از چارت سازمانی خارج شد.

پروژه‌های اصفهان بسیار بیشتر از حجم اعتبارات است

وی با بیان اینکه رئیس جمهور هم چند روز قبل گفتند قولی‌های داده شده در زمان عادی بوده است، تصریح کرد: امروز شرایط عادی بر کشور حکمفرما نیست و به نوعی در شرایط جنگی هستیم و با بودجه‌ ۲۰۰ میلیاردی که در اختیار داریم به طور مشخص اگر بخواهیم نوسازی محورها را داشته باشیم هر ۲۰۰ سال یکبار نوبت بهسازی و نوسازی جاده‌های کشور می‌رسد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، اظهار کرد: تمام راه‌ها و محورهای کشور را اسکن کردیم و خرابی‌های کل کشور را احصاء کرده‌ایم اما متاسفانه بودجه‌ای برای تعمیرات و بهسازی آنها نداریم.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های تعریف شده استان اصفهان بسیار زیاد است، گفت: پروژه‌های اصفهان نزدیک به ۴۰۰ پروژه است که در هیچ استانی به جز تعداد محدودی از استان‌ها حجم کار مانند اصفهان است.

اکبری با اشاره به اینکه نگاه ما به استان اصفهان ویژه است، اظهار کرد: پروژه‌های اصفهان بسیار بیشتر از حجم اعتبارات ماست اما تلاش می‌کنیم خواسته‌های این استان را برآورده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به بودجه محدود پروژه‌ها باید اولویت‌بندی شود، افزود: در پروژه‌ها باید ابتدا توجه به حفظ جان انسانها باشد بعد از آن توجه به رفع حادثه‌خیزی نقاط و بهسازی و نوسازی روکش آسفالت‌ محورها هم در مرحله بعدی اولویت‌ها قرار گیرد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور، اظهار کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ به هر اداره کل ۲۰ هزار تن قیر رایگان تعلق می‌گرفت اما امروز این میزان قیر برای کل استان‌ها تخصیص می‌یابد در مورد شرق اصفهان هم پروژه‌های بهسازی و نوسازی بسیاری تعریف شده که تلاش می‌کنیم قیر و آسفالت محورهای شرق را تامین کنیم.

کد خبر 403809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.