برگزاری سی و هفتمین نشست راهبردهای شهرسازی و معماری در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از برگزاری سی و هفتمین نشست از سلسلسه نشست راهبردهای شهرسازی و معماری در روز ۱۴ دی ماه در محل کتابخانه مرکزی خبر داد و گفت: این نشست به بررسی نقش دفاتر تسهیلگری و نهادهای توسعه محله می پردازد.

سیداحمد حسینی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری با توجه به رسالت خود به منظور ایجاد زمینه های مشارکت های مردمی در بازآفرینی شهری در محدوده‌های بافت های ناکارآمد اقدام به راه اندازی دفاتر تسهیلگری و نهاد های توسعه محله کرده است.

وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری تجربه‌ای بیش از هشت ساله در این خصوص دارد و از سال ۱۳۹۰ در محله زینبیه اقدام به راه اندازی این دفاتر کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: این دفاتر با هدف با بهره گیری از مشارکت و توان اجتماعی ساکنان و استفاده از ظرفیت های محلی از سال ۱۳۹۰ تا کنون در محلات همت آباد در منطقه شش، قائمیه در منطقه ۱۳، لیمجیر در منطقه ۱۱، شاهد در منطقه هفت، سفلی در منطقه ۱۵، شمس آباد در منطقه هشت، زینبیه در منطقه ۱۴ توسط معاونت شهرسازی و معماری راه اندازی شده است.

وی گفت: امروزه مشارکت شهروندان به عنوان یکی از ارکان اصلی فعالیت برنامه‌ریزی و مدیریت شهری جامعه شهری در نظر گرفته می‌شود، اما با وجود همه تاکیداتی که بر آن وجود دارد، این موضوع کمتر در شهرهای ایران عملیاتی شده است.

حسینی نیا تصریح کرد: یکی از مظاهر جلب مشارکت شهروندان در نوسازی محلات، ایجاد دفاتر تسهیلگری است و از این‌رو در این نشست مدیر طرح ملی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی سازمان اجتماعی کشور به ضرورت و نقش این دفاتر در بازآفرینی پایدار بافت‌های ناکارآمد شهری خواهند پرداخت.  

کد خبر 403801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.